DJI-drones ruim twee keer zo duur in VS door nieuwe importheffingen Trump

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
3.298
Punten
113
Leeftijd
48
Website
www.dronewatch.nl
DJI-drones ruim twee keer zo duur in VS door nieuwe importheffingen Trump

DJI, de grootste producent van civiele drones ter wereld, krijgt opnieuw te maken met zware tegenwind in de Verenigde Staten. In de nacht van dinsdag op woensdag liet voormalig president Donald Trump een reeks nieuwe importheffingen ingaan op Chinese producten. De verhoging bedraagt maar liefst 50 procent boven op de al bestaande importheffingen, wat het totale tarief voor sommige producten – waaronder drones – op 104 procent brengt.

Lees verder

Valt misschien gunstig uit voor Europa, indien het overschot aan DJI-drones hier tegen dumpprijzen op de markt wordt gezet.

Valt misschien gunstig uit voor Europa, indien het overschot aan DJI-drones hier tegen dumpprijzen op de markt wordt gezet.
Als het aanbod daalt (de overschot-voorraad wordt kleiner) dan zal prijs van de overschotdrones alleen maar stijgen. Of maak ik nou een denkfout?

Of maak ik nou een denkfout?
Dat denk ik wel ja. ;)

Als DJI haar drones niet in de USA kan afzetten, dan zouden ze dat in o.a. de EU voor gereduceerde prijzen kunnen doen. Als die overschotten weer gaan dalen, en de vraag stijgt, dan gaan de prijzen ongetwijfeld weer omhoog.

Maar het is allemaal koffiedik kijken. We zullen moeten afwachten.

Als het aanbod daalt (de overschot-voorraad wordt kleiner) dan zal prijs van de overschotdrones alleen maar stijgen. Of maak ik nou een denkfout?
Ik vermoed dat dji heel veel Mavics 4 op de plank heeft liggen voor de introductie ergens later dit jaar. Mochten de amerikanen deze massaal links laten liggen omdat deze het dubbele gaat kosten dan heeft DJI een flink overschot welke misschien wel hier "gedumpt" gaat worden. :p

Volgens mij zijn er ten oosten van ons een paar landen die heel veel drones afnemen. Dus dat DJI zijn overschot geforceerd op de Nederlandse markt gaat dumpen....

• Leuk
Waarderingen: SnitserNL