DJI Assistant 2 app crasht op mijn Windows 10 pc

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

SnitserNL

Well-Known Member
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
1.738
Waarderingsscore
672
Punten
113
Leeftijd
67
Locatie
Sneek
Ik heb nu twee keer geprobeerd de DJI Assistant 2 app (Consumer Drones) op mijn Windows 10 pc te installeren. Maar beide keren liep mijn pc meteen vast na het opstarten van de app. De installatie lijkt op zich goed te gaan.
Zijn er forumleden die dit herkennen?
 
Zelf niet maar wel heel veel over te vinden op internet, kwam ik pas toevallig tegen toen ik een probleem met de Assistant had.
 
Zelf niet maar wel heel veel over te vinden op internet, kwam ik pas toevallig tegen toen ik een probleem met de Assistant had.
Ik kon er niets over vinden op internet. Maar als je één of meerdere relevante linkjes kunt posten zou je Snitsernl beter op weg helpen.
 
Het rare is ook dat je de geïnstalleerde versie niet terug vindt in het configuratiescherm, in de lijst van geïnstalleerde apps. Deinstalleren gaat dan ook niet. Wel heb ik de installatie terug gevonden in de map 'Program Files (x86)'. Maar dus geen vermelding in het configuratiescherm.
Ook geen waarschuwingen o.i.d. tijdens het installeren, of erna. Enkel een system freeze.
 
Het rare is ook dat je de geïnstalleerde versie niet terug vindt in het configuratiescherm, in de lijst van geïnstalleerde apps. Deinstalleren gaat dan ook niet. Wel heb ik de installatie terug gevonden in de map 'Program Files (x86)'. Maar dus geen vermelding in het configuratiescherm.
Ook geen waarschuwingen o.i.d. tijdens het installeren, of erna. Enkel een system freeze.
Vreemd. DJI Assistant 2 app staat bij mij gewoon in de lijst.

1616579486417.png1616579389554.png
 
Raar inderdaad.
Welke Windows versie gebruik jij Zorbat?

Ik heb deze:
1616583503624.png
 
Het rare is ook dat je de geïnstalleerde versie niet terug vindt in het configuratiescherm, in de lijst van geïnstalleerde apps. Deinstalleren gaat dan ook niet. Wel heb ik de installatie terug gevonden in de map 'Program Files (x86)'. Maar dus geen vermelding in het configuratiescherm.
Ook geen waarschuwingen o.i.d. tijdens het installeren, of erna. Enkel een system freeze.
Dan is de installatie niet 100% uitgevoerd. Naast bestanden in de 'Program Files' map plaatsen worden b.v. ook registry settings toegevoegd.
Heb je de installatie met Administrator rechten uitgevoerd?
 
SnitserNL. Dit is mijn installatie folder. Kijk eens of 'uninst000' er bij jou in staat.


1616585545192.png

1616585634299.png
 
Wat je eventueel anders even kunt proberen (ik zie dat je Windows 10 Pro hebt) is om Windows Sandbox installeren en daarin even de installatie testen. Sandbox is een ''vanilla' Windows 10.

Tevens laat de installatie geen rotzooi achter aangezien de VM de nek om wordt gedraaid bij afsluiten.

1616586314089.png
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik kon er niets over vinden op internet. Maar als je één of meerdere relevante linkjes kunt posten zou je Snitsernl beter op weg helpen.
Google: "assistant 2 windows 10" :)
 
Google: "assistant 2 windows 10" :)
Ik kan wel Googlen en weet de juiste zoektermen op te geven. Ik vond alleen geen enkele klacht over het crashen na opstarten. Zo'n beetje alle klachten gaan over het crashen tijdens installatie.

Ik vind een antwoord als 'dan moet je even Googlen' in zijn algemeenheid ook niet echt behulpzaam. Als je een oplossing op internet hebt gevonden is het een kleine moeite om het betreffende linkje even te posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zorbat
Dan is de installatie niet 100% uitgevoerd. Naast bestanden in de 'Program Files' map plaatsen worden b.v. ook registry settings toegevoegd.
Heb je de installatie met Administrator rechten uitgevoerd?
Nee, gewoon op ge-dubbelklik-t. Maar geen verdere meldingen gehad.
 
Nee, gewoon op ge-dubbelklik-t. Maar geen verdere meldingen gehad.
Dan zou je nog eens een installatie kunnen probreren door met rechtmuis-klik 'Run as administrator' de installatie te starten.
 
Dan zou je nog eens een installatie kunnen probreren door met rechtmuis-klik 'Run as administrator' de installatie te starten.
Ik zal het vanavond eens proberen.
 
Ik kan wel Googlen en weet de juiste zoektermen op te geven. Ik vond alleen geen enkele klacht over het crashen na opstarten. Zo'n beetje alle klachten gaan over het crashen tijdens installatie.

Ik vind een antwoord als 'dan moet je even Googlen' in zijn algemeenheid ook niet echt behulpzaam. Als je een oplossing op internet hebt gevonden is het een kleine moeite om het betreffende linkje even te posten.
Sorry mensen, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat de combi met Windows 10 veel problemen geeft, ik weet echt niet meer waar het specifiek stond.
 
Dan zou je nog eens een installatie kunnen probreren door met rechtmuis-klik 'Run as administrator' de installatie te starten.
Het haalt helaas niks uit. Installatie lijkt goed te gaan, maar dan na opstarten meteen een freeze en geen vermelding in de Apps-lijst.
 
Het haalt helaas niks uit. Installatie lijkt goed te gaan, maar dan na opstarten meteen een freeze en geen vermelding in de Apps-lijst.
Dan worden het vanaf hier wild guesses voor mij. In onderstaand filmpje wordt een oplossing gegeven voor het blokkeren van de applicatie door W10. De user access control regelt dit. Dit blokkeren levert niet de system freeze op waar jij last van hebt en ik denk ook niet dat het gaat helpen maar het is te proberen.

Als deze oplossing niet werkt, zet voor de zekerheid de UAC registry setting dan weer terug op '1'.

 
Ik heb nu de gezipte versie van de Assistant gedownload (ipv de .exe), en daarbij ging de installatie beter in de zin dat hij nu wel in de app lijst verscheen. Dus kennelijk maakt dat wat uit.
Maar ook de gezipte versie laat mijn pc meteen vastlopen. Na opstarten lukte het dan wel weer om de boel op een nette manier te deinstalleren.

Het is even niet anders ...