DJI-app werkt niet meer op Samsung A52s? Zijn er meer met dezelfde ervaringen?

Grûnfleaner

New Member
Lid geworden
12 nov 2022
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
68
Geachte collega's,

In de maand augustus heeft de app nog gewerkt en kon ik foto's en video's maken. Heden 13-9-2024 het plan om te vliegen, edoch de app wordt op de mobiel direct beëindigd. Ik heb met DJI support gebeld en die komt met het verhaal dat de app op de A52s niet meer ondersteund wordt (of omgekeerd). Inmiddels is ook duidelijk dat de DJI-app ook niet meer op de Playstore is te downloaden. De volgende suggesties worden gedaan; 1. neem een andere mobiel of 2. download het apk-bestand van de DJI-site via Google-chrome en gebruik een apk-installer.

Ik heb 2 gevolgd na eerst de DJI-fly app verwijderd te hebben en vervolgens komt na gebruik van de installer de melding dat de Android-versie (met nieuwste privacy-instellingen) te nieuw is en de DJI-fly-app niet geinstalleerd kan worden.

Betekent dit nu dat DJI je dwingt om een andere of nieuwe mobiel te gebruiken? Heeft iemand tips zodat ik toch op mijn toestel weer de mogelijkheid krijg luchtfoto's, - video's te maken?

(Dit zou betekenen dat na bijna 2 jaar ik de DJI mini 2 niet meer kan gebruiken; dat voelt als een enorme desinvestering)

Ook bij mij net werkte twee van de drie DJI app's niet meer.
DJI Fly en DJI Ronin, DJI Mimo werkt nog.
Heb een Samsung S23 ultra.
Heb de twee app's verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, nu werken ze weer.
Moet met veel dingen akkoord gaan anders doet de app het niet.

Dit zou betekenen dat na bijna 2 jaar ik de DJI mini 2 niet meer kan gebruiken; dat voelt als een enorme desinvestering
De A52 staat NIET op de compatibiliteidslijst uitgegeven door de fabrikant. Dat ie een tijd gewerkt heeft is gewoon geluk.
Kijk even of iemand in je directe omgeving misschien nog een oud toestel heeft liggen die het misschien wel doet.

@rcee: waar vind ik die compatibiliteitslijst, heb je een linkje?
Aan de andere kant: als de A52 er niet op staat zal mijn Samsung Galaxy A51 / Android 13 er ook wel niet op staan...

Ik heb (toevallig) de DJI-update van 28 mei j.l. niet gedaan en dat is maar beter ook? Wanneer ik nu zou updaten werkt het met mijn telefoon niet meer, begrijp ik. Mooi vervelend, moet ik dus eerst een nieuwe telefoon aanschaffen (of een andere controller).

Begrijp ik het goed? Meer mensen met hetzelfde probleem?

Mijn OnePlus telefoon werkte na een Android update ook niet meer lekker met de drone. Ik kwam er achter dat een bepaalde versie van de DJI Go app (te downloaden via APKmirror.com website) met wat kunst en vliegwerk toch werkte. Uiteindelijk was die drone toch afgeschreven (door te laag over gloeiende lava te vliegen) en bij m'n nieuwe drone heb ik een afstandsbediening met scherm.
Als je het aan de praat wil krijgen zonder geld te investeren denk ik dus dat je diverse fora moet gaan doorzoeken en eventueel een downgrade moet doen van je Go of Fly app, drone firmware of zelfs Android

Dank voor je antwoord! Ik moet maar weer eens gaan nadenken over een nieuwe smartphone...

Ook bij mij net werkte twee van de drie DJI app's niet meer.
DJI Fly en DJI Ronin, DJI Mimo werkt nog.
Heb een Samsung S23 ultra.
Heb de twee app's verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, nu werken ze weer.
Moet met veel dingen akkoord gaan anders doet de app het niet.
Dezelfde werkwijze gevolgd. Geen succes. Dag later weer geprobeerd en nu bleek idd door maar akkoord te gaan met (voor mijn gevoel een nieuwe optie toegevoegd) alles dat de DJI-fly-app weer werkt bij mijn DJI-mini-2. Wat de uiteindelijke consequenties zijn van overal mee akkoord gaan? geen idee.

Klopt het dat er beperkingen gesteld gaan worden aan het gebruik van DJI? Is een ander onderwerp.

• Leuk
Waarderingen: Mat Janssen
Voor een ieder die eens een alternatief wil proberen of waarbij de Dji app niet meer werkt is er Litchi
Ik gebruik hem niet vaak maar ooit over gelezen en geprobeerd.. hij kan zelfs de mini 2 laten volgen van wat ik me herinner.

Tis maar een idee/alternatief.

Litchi

Laatst bewerkt:
Ik overweeg nu een Samsung A55. Lijkt me geen verkeerde keuze, in combinatie met een DJI-drone?