DIY Hardcase voor MavicPro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeroen van Craaikamp

Active Member
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
292
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
Amstelveen
Heb zojuist een boventallige camera flightcase van een paar tientjes omgebouwd tot kleine handzame MavicPro HardCase met plukschuim binnenwerk met een binnenmaat van 22*30*10cm. In een universeel koffertje met die maat past net alles wat je meegeleverd krijgt met de MavicPro Combo Kit. Met wat puzzelwerk paste mijn Ipad Air2 tablet met Curled cable er ook nog bij. Bij Bax Shop kan je net iets grotere hardcase koffers krijgen waar je ook net iets meer (bijv. 6 batterijen of een laptop) in mee kan nemen.

Het was voor mij slechts een test om te kijken of er goedkopere alternatieven denkbaar zijn voor de MavicPro koffertjes die voor honderd-plus euro worden verkocht. En ja, "Myth is busted", ziehier mijn DIY Hardcase van 20 Euro...

MavicProCase6.jpg


MavicProCase2.jpg


Het hardcase koffertje is iets groter en lijkt me wat onhandiger in het gebruik t.o.v. de MavicPro Softcase die je gratis bij een Combo Kit erbij krijgt. Daar staat tegenover dat de hardcase geheid beter tegen een stootje kan en jouw ipad ook in hetzelfde koffertje mee kan.

Er zijn ook hele mooie kant-en-klare cases te koop, die echter wel wat meer kosten zoals:
gpc-dji-mavic-1-hero.jpg


2_dji-mavic-hardshell-waterproof-carry-case.jpg
 
Laatst bewerkt:
Altijd handig zo'n hard-case. Ik zit zelf te denken aan de hard-case van GPC, zodat ik hem makkelijk in de auto mee kan nemen...
Als ik dan een keer langs een leuke vlieg-spot rijd, kan ik mooi nog wat beelden schieten..
 
Altijd handig zo'n hard-case. Ik zit zelf te denken aan de hard-case van GPC, zodat ik hem makkelijk in de auto mee kan nemen... Als ik dan een keer langs een leuke vlieg-spot rijd, kan ik mooi nog wat beelden schieten..

Ik zou mijn kit in vier brokken willen opdelen:

1a) Drone (zonder batterijen), 6 ND/PL filters, props, spelregels, ICAO kaart
1b) Smartphone, Remote Control, 3 Batterijen, 12V Batterijlader, 2 st. SD-card
2) Tablet, Curled USB Cable, Sunhood en RC-Tablet Mount
3) 220V Batterijladers, Batterijhub, Laptop, SD-card reader.

Brok 1a mag in de auto blijven. Brok 1b moet na een vlucht EN (ook al vlieg je een week niet) iedere week naar binnen om de batterijen bij/op te laden. Als het koud is moet Brok 1b ook naar binnen om warm te blijven. Brok 2 hoeft alleen mee naar buiten als je een keer uitgebreid met een tablet i.p.v. smartphone gaat vliegen. Brok 3 blijft eigenlijk altijd thuis en mag alleen mee als je langer weg (bijv. op vakantie) gaat.

Ik heb de Combi-Kit gekocht en beschik dus over het tasje waar ik brok 1a en 1b in kan stoppen. Als ik een hardcase zou gebruiken dan zou ik daar de brokken 1a en 1b ook in stoppen. Die case wordt dan wel groter dan het Combi-kit tasje en dan loop je op locatie ook met die grotere case in de rondte te sjouwen. Als je een hardcase koopt, dan kan je er echter mee gooien, je kan er op gaan zitten en dan zou je hem zelfs -zonder ellende- in het water kunnen gooien (of in een kano mee kunnen nemen).
 
Mijn idee is eigenlijk dat ik de hard-case mee in de auto kan nemen ( voor mijn werk kom ik op veel verschillende plaatsen...) en de soft-case (tasje van de combi deal) neem ik mee als ik ga wandelen...

En de hard-case is ook fijn om thuis je spullen bij elkaar en veilig in op te bergen.
 
Ik denk dat het de HPRC 4050 gaat worden.... Qua maten past hij mooi in mijn motorkoffer en ideaal om alles netjes bij elkaar te houden.
 
Ja die heb ik ook bekeken. De HPRC 4050 is qua maten net iets praktischer voor in de motorkoffer.
 
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om twee soft cases te kopen en m'n batterijen los in een lipo bag te doen en de overige accessoires in een zakje.

Dit omdat ik vaak met alleen een rugzak (vliegtuig) reis en dan snel wil kunnen pakken wat ik nodig heb. Wat in de meeste gevallen alleen de Drone en controller is.

Snap dat het minder bescherming biedt dan een hardcase maar de indeling van rugzak gaat dan ook wat efficiënter. Zeker als ik 'm ook gebruik tijdens het sporten. Heb de Mavic namelijk tenslotte gekozen voor de mobiliteit.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 

Bijlagen

  • IMG_5475.jpg
    IMG_5475.jpg
    406 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5476.jpg
    IMG_5476.jpg
    561,3 KB · Weergaven: 38