Dit zie ik op mijn telefoon

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Image1523089297.972961.jpgImage1523089332.036925.jpg
Dit zie ik op mijn scherm, als ik wil vliegen.Dat betekent, dat een deel van wat ik wil filmen of fotograferen niet zichtbaar is.
Weet iemand, hoe ik dit verwijderen kan ?
Zit wel kennelijk in een gebied, waar vliegrestricties zijn.
Bij voorbaat dank.

Met vr.gr Tom


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Rechts van “ I agree...” kun je een heel klein vinkje aanzetten.. dat blauwe bolletje. Daarna op Yes en je bent good to go
 
Beste DGA.NL, voordat de Mavic gestart wordt, zie het volledige scherm, start je motoren, verschijnt wat op de foto’s laat zien. Stop je de motoren en ik doe, wat jij ook aangeeft, ik was daar ook achter gekomen,dan verdwijnt inderdaad de mededeling, maar start je de motoren weer, begint het weer van voren af aan, echt hopeloos.
Ik denk, dat het restricted area de boosdoener is.
Ga het nog eens op een andere plek proberen.
Bedankt voor je meedenken.
Groet Tom


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Tom, ja dat heb ik ook. Ik start de motoren, krijg deze melding, vink aan en Yes, en kan opstijgen..
 
Ik heb dit sinds gisteren ook.
Normaal was het inderdaad een vinkje zetten, en daarna op yes en de melding verdween.
In principe kun je er zo niets mee.
Wat is de oplossing, als die er al is?

Groet Corné


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb het uiteindelijk kunnen oplossen. Op een gegeven moment had ik rechtsonder op mijn scherm de mogelijkheid om vlieggebieden min of meer uit te schakelen door ignore aan te klikken.
Zal nog eens kijken, wat ik precies gedaan heb.
Nu vliegt de Mavic pro in hetzelfde gebied weer als vanouds, zonder enige blokkade .


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb het volgende gedaan, op de iPhone de dji app aangezet,dan verschijnt er enter device, aanklikken,linksonder zie je in het klein de omgeving waar je bent, gebied groter maken, rechts boven "sterretje" aanklikken, rechtsonder zie je Warning Space Setting en vervolgens alle aaanklikken en op ignore zetten. Ik heb ze allemaal gepakt om geen risico te nemen, dat ik het verkeerde gebied neem.
Sindsdien is het "opgelost"


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app