Dit YT clip vond ik heus nuttig...

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Druiser

New Member
Lid geworden
11 aug 2019
Berichten
29
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
70
Locatie
Hellevoet
Voordat ik mijn volgende drone gaat aanschaffen, heb ik vanochtend dit gekeken met veel bewondering van die Amerikaanse Chinees Droner bba "Potato Jet"... hij verklapt heel veel tips in deze clip dat mij een beter inzicht gaf en hopende dat andere startende-beginneling van de Senioren Groep ook baat heeft.

Idd zou ik het liefst naar een winkel toe, mits dit niet is gevestigd op de Maan of Mars... hahaaa en bovendien, via iemand achter de balie staan die echt weet met bewuste kennis over het Drone stof ipv een stagiare die probeer verkoop cijfers te behalen...
Het kan frustrerend zijn tegen een jongeman die alleen dat wilde presteren en blijven pushen tot een verkoop.

Idd,... een aankoop over de balie voelde ik secuur en geruststellend vooral als iets van enkele honderd euries gaat kosten of boven enkele duizende.

Zodra ik meer kennis weet, zoals de meesten onder jullie, kan ik pas rustig met zekerheid via online bestellen, dat is vanzelfsprekend. Momenteel, het is teveel gedoe via online zodra iets misging en ongenoegen beleven, dat is dan een narigheid van begin af.

If vraag me "nog" steeds af... moet ik zo'n een kleine scherm gebruiken vooral eentje die als een smartphone is of kan ik liever met een grotere ongevoelig scherm van de zonneschijn, andere schermen toepassen die ook een WiFi of een Sim card accepteert zoals in een Tablet die alleen toestaat voor internet maar niet voor tel gesprekken? Ik kan geen antwoord weet te vinden tot dusver...


Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app
 
Ik behoor ook tot de senior groep, maar heb een sterke interesse voor techniek en ik bekijk graag de specicaties van apparatuur in combinatie met verschillende internet reviews uit verschillende bronnen. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met een dji Spark en voor mij was dat een goede start. In het begin veel problemen gehad met connectie problemen, maar dan leer je wel met een drone omgaan bij problemen. De Spark is klein, een beetje traag, maar ggeft verrassend goede beelden. Als alles goed gaat is vliegen simpel en heb je alle tijd om je te concentreren op foto's en video. In eerste instantie heb ik met een telefoon gevlogen, later ook met een 8" tablet. Het grote beeld van een tablet is fijn, maar de meeste tablets geven niet zoveel licht als een goed telefoon scherm wat vooral op mooie zonnige dagen een nadeel is. Ook is de balans van de controller minder prettig zelfs met zo'n klein tablet. Nu vlieg ik weer voornamelijk met mijn telefoon. Na de Spark ben ik via een mavic pro op een mavic 2 zoom uitgekomen. Mijn Spark heb ik nog altijd en gebruik ik ook nog regelmatig. Zo makkelijk mee te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Druiser
Ik behoor ook tot de senior groep, maar heb een sterke interesse voor techniek en ik bekijk graag de specicaties van apparatuur in combinatie met verschillende internet reviews uit verschillende bronnen. >>>>> Na de Spark ben ik via een mavic pro op een mavic 2 zoom uitgekomen. Mijn Spark heb ik nog altijd en gebruik ik ook nog regelmatig. Zo makkelijk mee te nemen.

Wat een leuke onthulling van je input te lezen, Cappellen.
Ik neem aan dat je je veel tijd ingestoken heeft om dit drone-belevenis een bijzonder passie weet te maken. Ik ben niet eens begonen maar liep toevallig tegen aan enkele weken geleden wegens het nieuwsgierigheid over wat een aannemer heeft te vertellen na afloop van zijn dak inspectie van mijn woning enz.
Dat was het startsein om zonder een hoge ladder, om erachter te komen en zelf overtuigen de juiste staat van onderhoud te zien zonder een hoge ladder op te klimmen.

Enfin, hoe ontwikkelt het vooruitgang sindsdien tot waar je nu bent op ieder gegeven en leuke moment, je drone Mavic Pro laten opstijgen en genieten van de landschap op eenzame hoogte te filmen? Welk winkel in het directe omgeving, met een lnloopvoordeur ga je vaker toe om onderdelen en zelfs iets te kopen over het toonbank, voor je Drone hobby? Je antwoord en onthulling is zelfs motiverend en ik hoop meer van je mening(en) op initiale problemen die je hebt meegemaakt, moge lezen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: cappellen