Dilemma..

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Wat is wijsheid?!
Wijsheid is: Geen van beide:, lees het volgende artikel even en heroverweeg: Mavic 2 Pro uses pixel binning or line skipping? Here's DJI's official answer - DroneDJ De Mavic 2 Pro is vooral op papier een mooie drone. De praktijk valt tegen.

Wil je top level dan pak je de Autel EVO II Pro en als het perse een DJI moet worden pak dan de Mavic Air 2 of wacht eventueel op de aanstaande Air2S. Dat zijn veel betere keuzes. Al lijkt de Air2S ook weer een 'cashgrabber' te worden.

Succes met de keuze !
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Ik denk dat je met de Mavic Zoom erbij veelzijdiger bent dan met de Mavic 2

Mavic 2 is al veel over geschreven, ook negatieve dingen, maar als je op youtube wat vergelijkingstests opzoekt komtie toch erg goed uit.

bijvoorbeeld hier:


Over het algemeen heeft de video veel meer diepte dan die van een mini of mini 2
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Ik had al een mavic2zoom en heb jhier later een mini2 bij gekocht omdat die zo lekker licht en handzaam is, makkelijker bij het wandelen. De beelden van de zoom zijn nog wat beter als de al goede beelden van de mini2 en de zoom functie gebruik ik regelmatig. Ook zitter er wat leuke extra functies op de zoom.
Persoonlijk zou ik nu wachten tot er een drone (dji of anders) met een c1 label uitkomt dan hoef je ook maar 1 certificaat te halen en kun je hier jaren met redelijke regels mee vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens en Klaaz
Wachten op de MA2S (april?) zou héél verstandig kunnen zijn, ook gezond voor de portemonnee. Trouwens het laatste gerucht, voor wat het waard is, zou zijn dat er eigenlijk een 1 inch camera op komt met een nieuwe snelle(re) processor. Dus eigenlijk een betaalbare Pro. En ja, dan voor het écht serieuze werk? Dan is het wachten op de Mavic ? 3 .
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens en Klaaz
Als je iets serieus wil kopen is wachten op een gecertificeerde wel de beste optie.
Al koop je nu een (tweede handse) of ander duur model dan valt dat straks hoe dan ook in A3.
Net als A2 halen, wat 5 jaar geldig is, vind ik nu niet interressant omdat de drone war je het voor haald toch over een jaar in A3 valt.
Of je moet dan meteen een Cx drone kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Ik zou ook wachten op de Mavic 2 S, alhoewel de geruchten gaan dat er geen vreselijk significantie wijzigingen zijn tov. de Mavic-2. Met name de camera zou een mooie upgrade krijgen.
Verder gaan de geruchten dat de Mavic air 3 in Q4 uit zou komen....
Wat CX label betreft wordt er (weer in het geruchtencircuit) aangegeven dat ook een aantal reeds verkochte drones door DJI zouden kunnen worden voorzien van een dergelijk label. Moeten ze wel voor naar een DJI service point. Afwachten allemaal...
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Ik zou zoals anderen ook al opperden nu gewoon even mijn centen in de beurs houden en pas een keuze maken als er nieuwe Cx gecertificeerde drones op de markt zijn en er ervaringsberichten en recensies zijn.
Wat je nu koopt zonder label valt vanaf 1-1-2023 in A3.
En dan wordt je in heel wat zaken beperkt.
Daarnaast vorderen de ontwikkelingen snel, zeker nu de fabrikanten door de nieuwe wetgeving (en de daarmee veranderende klantbehoeftes en wensen) gedwongen worden om Cx gecertificeerde drones te ontwikkelen willen ze hun marktaandeel behouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens
Wijsheid is: Geen van beide:, lees het volgende artikel even en heroverweeg: Mavic 2 Pro uses pixel binning or line skipping? Here's DJI's official answer - DroneDJ De Mavic 2 Pro is vooral op papier een mooie drone. De praktijk valt tegen.

Wil je top level dan pak je de Autel EVO II Pro en als het perse een DJI moet worden pak dan de Mavic Air 2 of wacht eventueel op de aanstaande Air2S. Dat zijn veel betere keuzes. Al lijkt de Air2S ook weer een 'cashgrabber' te worden.

Succes met de keuze !

THX voor deze tip! Ik heb mezelf in Autel verdiept en ga nu voor de EVO II PRO. Vergeleken met de DJI Mavic PRO een betere keuze inderdaad


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Euh effe de tel kwijt? De Autel heeft toch ook geen Cx classificatie. En? ik zou toch nog een paar weekjes afwachten hoor. Ik verwacht toch die die MA2s een knaller wordt. Voor de rest heb ik geen aandelen in DJI. En sta open voor alles. Totnogtoe hier en daar demootjes zitten bekijken. Er zijn zo een paar DJI vliegers die blijkbaar zo'n Autel hebben om te testen. Maar ik heb nog geen spetterende voordelen gezien. Zal nog eens beter kijken misschien. PS Eigenlijk mag je wel de Pro's vergelijken met de huidige actuele technische stand van zaken? Deze zijn toch al een beetje achterhaald dan weer. En ja de nieuwste vervanger staat hiervoor ook in de steigers.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz en Coen Blijlevens
Ik verwacht geen C label voor de Air 2s....nog te vroeg, niemand die deze labels kan certificeren. Ik denk pas voor een Mavic 3 (pro) dat er werk van gemaakt wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coen Blijlevens en rcee
Ik verwacht geen C label voor de Air 2s....nog te vroeg, niemand die deze labels kan certificeren. Ik denk pas voor een Mavic 3 (pro) dat er werk van gemaakt wordt.
Ik verwacht geen gecertificeerde drones voor 1-2023. En van mij hoeft dat ook niet. 2023 is nog erg ver weg in Droneland.