DGI Go 4 app versus Samsung S9

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Skylge40

Member
Lid geworden
22 sep 2019
Berichten
36
Waarderingsscore
9
Punten
8
Leeftijd
69
Locatie
Harlingen
Ik ben in het bezit van een Mavic Air. Ik gebruik een Samsung Tab A 8.0 voor verbinding met de RC. Dat gaat prima.
Daarvoor een Samsung S7 gekoppeld aan de RC. Ook dat leverde nooit geen problemen op.
Sinds kort heb ik nu een Samsung S9.
Wilde deze ook koppelen aan de RC. Echter bij stap 3 ( Connect the RC and Mobile Device) stopt het.
20200811_085312.jpg
De RC vindt de S9 niet. Al 3 verschillende kabeltjes gebruikt. De S9 maakt gebruik van een type C aansluiting.
Mijn S9 heeft als Android-versie nr. 10.
Weet iemand DE oplossing voor mijn probleem?
 
Ik ben in het bezit van een Mavic Air. Ik gebruik een Samsung Tab A 8.0 voor verbinding met de RC. Dat gaat prima.
Daarvoor een Samsung S7 gekoppeld aan de RC. Ook dat leverde nooit geen problemen op.
Sinds kort heb ik nu een Samsung S9.
Wilde deze ook koppelen aan de RC. Echter bij stap 3 ( Connect the RC and Mobile Device) stopt het.
Bekijk bijlage 1486
De RC vindt de S9 niet. Al 3 verschillende kabeltjes gebruikt. De S9 maakt gebruik van een type C aansluiting.
Mijn S9 heeft als Android-versie nr. 10.
Weet iemand DE oplossing voor mijn probleem?
Samsung s7 heeft een ander kabeltje dan de s9. Maar dat je wist je al (hoop ik). Misschien is er een interne kabelbreuk in het kabeltje dat je gebruikt voor de s9.

Verzonden met mijn Redmi 8A en de Dronepilots.nl app
 
De S9 is compatible met de app, dus daar ligt het niet aan.
Je kunt naar de ontwikkelaarsopties van je foon kijken, dat zou er zo uit moeten zien voor je USB-poort:

1.jpg

2.jpg

Heb je andere apparaten gebruikt op de USB aansluiting van je foon? Een USB-stick of zo? En werkt die? Zo ja, dan werkt je OTG goed.
De telefoon aansluiten op een computer zegt waarschijnlijk niets want dan staat de telefoon in slave-mode en je wilt de OTG-mode checken.
 
Als ik bij Instellingen zoek naar : ontwikkelaarsopties zie ik alleen maar het volgende staan en dat is geheel anders dan de afbeeldingen van Higgie.20200811_140029.jpg
De usb aansluiting wordt alleen maar gebruikt om s'avonds de telefoon op te laden en via Smart Switch een back-up te maken op mijn pc.
 
Laatst bewerkt:
Heb net een usb-stick met muziek aangesloten om mijn S9. De usb-stick verbonden via een usb-connector.
Muziek werd/wordt keurig afgespeeld.
 
Higgie, in jouw bericht nr 3 laat je een 2-tal afbeeldingen zien, die ik niet kon vinden op mijn S9.
Via een Engels site kwam ik er achter wat je moet doen om de " ontwikkelaars opties" te kunnen zien.
Ik moest via instellingen / info telefoon / software gegevens een aantal keren op " buildnummer " drukken totdat " ontwikkelaars opties " tevoorschijn kwam.
Heb nu dezelfde afbeeldingen als die van Higgie, en de dezelfde onderdelen zijn geactiveerd.
Maar desondanks maakt de S9 geen contact met de CT.
Heb 3 verschillende kabels ( type USB C - micro USB ) gebruikt, zonder enig effect.

Zijn er forumleden die ook hun S9 gekoppeld hebben aan de CT, zonder problemen.
Welke instellingen gebruiken jullie dan?