Den Haag van zonsopkomst tot zonsondergang met DJI Mavic 3

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

louisd

New Member
Lid geworden
7 apr 2022
Berichten
7
Waarderingsscore
17
Punten
3
Leeftijd
26
Locatie
Den Haag
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met het maken van mijn allereerste drone film in Den Haag. Na veel twijfelen over welke drone ik zou kopen, meteen maar voor de DJI Mavic 3 gegaan. Met de Mavic 3 heb ik echt mooie beelden van deze prachtige stad kunnen filmen, en door de vele regels en beperkingen in de binnenstad van Den Haag heb ik optimaal gebruik proberen te maken van de telephoto camera in de drone. Dat gaf me echt veel mogelijkheden om een volwaardige 'film' van Den Haag te maken. Een video van Den Haag zonder beelden van de binnenstad zou ik zonde hebben gevonden.

Dit was dus mijn allereerste 'drone film' ooit (in het verleden al wat videos gemaakt met mijn sony a6400), dus ik ben nog volop mijn shots en werk aan het verbeteren, maar ik ben in ieder geval best trots op het eind resultaat!

De beelden in de video zijn gemaakt vanuit het Zuiderpark, Kijkduin, Scheveningen, het Zuiderstrand, Loosduinen, dicht bij Madurodam, Voorburg en een kleine strook vlak bij Den Haag HS waar het toegestaan was om te filmen. Ik vond het echt belangrijk om de regels goed te volgen en ik denk dat ik daar goed in geslaagd ben. Daar kwam het idee vandaan om veel bij zonsopkomst te vliegen, omdat in mei/juni de zon echt heel vroeg op komt en er ook bijna niemand rondliep, waardoor ik ongestoord kon vliegen. Een shot in de duinen van het Westland is met de Sonya6400 gemaakt omdat ik voor de zekerheid niet door een Natura2000 gebied wilde vliegen.

Hopelijk vinden jullie de film geslaagd, ik heb er echt heel erg hard aan gewerkt... En nu weer door met een volgende video plannen en blijven leren om nog meer te kunnen halen uit deze geweldige drone :) Feedback is welkom!

 
Schitterende beelden. Soms een heel kort shot waardoor het even onrustig wordt.
Maar erg goed gefilmd hoor! Ben er jaloers op.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd
Voor mij ook had ie wel iets langere, rustigere beelden mogen hebben.
Voor mijn hersenpan dus iets te jumpy.. Druk

Tip die ik heb gekregen geef k aan je door ... >>Niet teveel beelden in een minuut willen proppen.. People like calm and steady. <<

Verder heel mooi te zien.. Vooral als je er bekend bent ☺️

Mooie hobby hebben we toch;)
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd
Blij om te horen dat de beelden mooi waren en bedankt voor de constructieve feedback!
 
Wauw!
Mooie beelden en super resultaat met de nabewerking (colour grading)
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd
Gaaf om te zien! Ook mijn oude buurt Loosduinen komt voorbij.

En zoals eerder geschreven, soms te korte beelden, voordat je goed kan zien wat en waar het is, is het al weer weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd
Die meeuw was nieuwsgierig, pas op straks in de broedtijd dan zijn vogels agressief
en vallen ze je drone aan.

Mooi hè dat ochtend licht..
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd
Zo, mooi en zeer onderhoudend. Wat ik ook eens een keer wil proberen: met waypoints op verschillende tijdstippen opnamen van 1 stek over elkaar heen plakken. Je ziet dan binnen een halve minuut de zon op- en ondergaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd
Mooi gefilmd en gemonteerd! Die nieuwsgierige meeuw viel me ook op! Voor mij bekende plekken, ik heb er op school gezeten, en woon nu in Zoetermeer. Een vriend van me kijkt uit op de molen van Loosduinen. Hij heeft sinds kort ook een drone, en heeft pas bij de Zandmotor gefilmd.
 
  • Leuk
Waarderingen: louisd