Oh nee?
GoDrone is een verzameling van applicaties die tools bieden voor de vluchtvoorbereiding en vluchtuitvoering, evenals belangrijke veiligheidsinformatie voor recreatieve en beroepsmatige dronebestuurders in Nederland.
De GoDrone mobiele app (voor iOS en Android) en bijbehorende website bieden veiligheidsinformatie over het luchtruim die onmisbaar is voor het veilig vliegen met drones in Nederland. Notice to Airmen (NOTAM's), grondgevaren, obstakels en de actuele weersomstandigheden worden allemaal weergegeven op een interactieve kaart en als gedetailleerde gebiedsrapporten. Beroepsmatige dronebestuurders kunnen bovendien via een gebruiksvriendelijk webportaal hun vluchten beheren en goedkeuring aanvragen.
Deden ze dat maar: Voorlopig melden ze het volgende hierover:
DJI’s GEO System delineates where it is safe to fly, where flight may raise concerns, and where flight is restricted. GEO zones that prohibit flight are implemented around locations such as airports, power plants, and prisons. They are also implemented temporarily around major stadium events, forest fires, or other emergency situations. Certain GEO zones don’t prohibit flight, but do trigger warnings that inform users of potential risks.
Hoi
@rcee, klopt wat je zegt mbt godrone, dat hebben ze erg mooi geschreven. Maar, wat ik wilde zeggen is dat je niet af moet gaan op de informatie van godrone alleen. Je gezonde verstand en wat je geleerd hebt bij je a certificaten is zeker zo belangrijk. Ik was wat dat betreft dus onduidelijk.
Met betrekking tot DJI, Het GEO systeem van DJI werkt volgens mij uitstekend, waar het verboden is om te vliegen krijg je echt een waarschuwing, of kom je zelfs met bepaalde drones gewoon niet van de grond. Nog nooit mee gemaakt als ik dat bericht kreeg dat het niet klopte. Maar ook hiervoor geld, gebruik je gezonde verstand en je kennis, want het betekend zeker niet dat je ergens mag gaan vliegen op het moment dat de drone niets aangeeft. (met notams, weer, vergunning, certificaten etc etc etc wordt geen rekening mee gehouden)
Wat ik wil zeggen is dat al die apps ed prachtig zijn, ze hebben allemaal toegevoegde waarde. Weet zelf waar je mee bezig bent, zoek het zelf goed uit voor je gaat vliegen en probeer te begrijpen wat er in godrone staat, want de info die er staat moet altijd goed worden geïnterpreteerd en is niet voor iedereen relevant (welke drone, welke vergunning, welk certificaat etc etc wordt geen rekening meer gehouden)
Groetjes, Maarten