DaVinci Resolved: geen resolutie van 2.7K en een framerate van 60 f/s mogelijk?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

AdriA3

Member
Lid geworden
15 jan 2021
Berichten
38
Waarderingsscore
3
Punten
8
Leeftijd
62
Locatie
Zwolle
Ik ben een beginner, en tot een paar dagen geleden geen enkel verstand van videootjes in elkaar knutselen. Velen adviseerden mijn DaVinci Resolve. Daar ben ik dus maar mee begonnen en gelijk de eerste avond lukte het om een mooie video te maken. Was een lange avond en het resultaat teleurstellend:
Ik heb de DJI mini 2 laten filmen in 2.7K met een framerate van 60 f/s. Tot zover het origineel.
Na bewerking (alleen knippen en plakken enzo. Verder niet.) wilde ik m om laten zetten in een MP4 (H.264) op mijn harde schijf. Ik kon kiezen uit een resolutie van 3840 x 2160 Ultra HD en gewoon Full HD (1920 x 1080). Er waren nog wat lagere opties zoals 720p enzo, maar dat zie ik niet zitten.
Helaas, welke ik ook kies, ik zit vast aan een framerate van maximaal 30. Ik heb dan maar gekozen voor de hoogste resolutie, maar helaas een flikkerend beeld, zoals ik verwacht had bij 30 f/s.
Ook bij full HD kan ie niet hoger dan 30 f/s.
Weet iemand hoe ik met DaVinci Resolve een video (MP4) kan maken met een framerate van 60 f/s (zoals de mini 2 m gefilmd heeft)?
En waarom kan ik niet kiezen voor 2.7K? Wat doe ik fout?
De input is goed, maar de export deugt niet. Of heb ik toch voor het verkeerde programma gekozen?
 
Laatst bewerkt:
Start new project.
Ga naar project manager en pas de waarden (bijv 3820x2160 aan naar de waarden van 2.7k. Pas ook framerate aan naar 59.9..
Apply of safe (weet uit mijn hoofd).
Importeer nu je clip.
Als je klaar bent zal de tendering automatisch gelijk staan aan je ingevoerde project settings.
Let op, achteraf wijzigen kan niet.
Succes

Verzonden met mijn Nokia 8.1 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: AdriA3