Dag alle, ik ben Werner met een Mavic-Pro

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Werner Reuser

New Member
Lid geworden
30 dec 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
59
Locatie
Venlo
Ik heb een vraagje waar ik geen antwoord op vind.
Heb met Kerst een geweldig cadeau gekregen, een Mavic-Pro.
Al veel mee gespeeld en geoefend toch iets begrijp ik niet.
De camera op de drone kan ik niet omhoog of omlaag bewegen, hoe kan dat.
Wil ik een foto of film maken van het landschap, moet ik zo laag vliegen anders krijg ik het niet op beeld.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de draaiknop aktief krijg zo dat ik kan vliegen en de camera naar beneden kan bewegen om van het landschap een foto te maken.

Groet Werner uit Venlo
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan merks
Hoi Werner,

Welkom, zelf ben ik hier ook nieuw en ik zag je vraag. Daar weet ik toevallig ook het antwoord op :)
Aan de achterkant van de afstandsbediening zitten twee draai wieltjes, zilverkleurig, net onder de record knop. De linker zorgt voor de verticale draaiing van de camera, in ieder geval in de standaard instellingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shaky67
Welkom, werkt het linkerwieltje niet ? Daarmee gaat de camera van onderen naar boven of andersom en van links naar rechts doet de drone dat, als je hem van richting verandert.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Welkom!!
Heb je wel de gimbalsupport verwijderd??
Krijg je (rare) meldingen in beeld?
 
Wanneer de gimbal protector (plastic dingetje achter de camera), dus niet het plastic bolletje en je zet de drone aan, dan draait de gimbal even snel in alle richtingen. Als dit gebeurd dan werkt de gimbal in ieder geval correct.

Verzonden met mijn SM-T580 en de Dronepilots.nl app
 
Dag samen , en natuurlijk de beste wensen voor 2019 en laar het een mooi vlieg jaartje worden.
Jullie hebben mij echt geholpen :)
Dat plastic gevalletje achter de camera, was mij totaal nog niet opgevallen, maar nu is deze verwijderd en Yesss, het werkt zoals het zou moeten werken ;)
Toppie samen voor de reacties en uitleg.
Gr Werner
 
Dag PHTB,
Volgens mij nu wel, in ben idd nog maar een amateur drone vlieger maar ik kan de camera eindelijk naar beneden bewegen.
Naar links en rechts gaat niet, maar dat zal wel werken bij een Track, maar ik kom weer een stuk verder.
Ik zou best wel eens iemand willen ontmoeten die dezelfde drone heeft, zou ik iets van kunnen leren ;)
Maar hier in Venlo zitten volgens mij geen leden :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Shaky67
Zit zelf niet in de buurt van Venlo (60 km noordelijker) maar wil je wel een keertje helpen. Vlieg al jaren met diverse type drones. Van inspire tot mavic. Dus redelijk ervaren. Er is alleen een groot gebied tussen Venlo en Nijmegen waar je helemaal niet mag vliegen. Dus dat wordt nog een uitdaging.
Heb je er al wel mee gevlogen of is het allemaal nog nieuw voor je ? ( gezien je gimbal protectie)


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi Klaas,
Ik kom effe via PB bij jou, heb zeker interesse om me eens te laten updaten door een ervaren vlieger.
Afstand geen probleem, alleen effe tijd maken.
Bedankt voor jou uitnodiging en hier kom ik zeker op terug.
Thx