D-Cinelike

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Frank.Z

Member
Lid geworden
3 nov 2018
Berichten
37
Waarderingsscore
8
Punten
8
Locatie
Breda
Hoi allemaal.

Wie kan er wat vertellen over D-Cinelike bij de Mavic Air ?

Wat is het ? Moet ik het zien als een raw bestand of jpg bij fotografie.

En dan aan of uit. Meer keuze is er geloof ik niet

Gr. Frank.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Nee, het is geen raw of zoiets. Het is een ander kleurprofiel waarbij de kleuren en het contrast wat afgezwakt worden. Daardoor ziet alles er wat fletser uit, maar het geeft je meer mogelijkheden in de nabewerking. Dus je zult altijd aan de slag moeten met kleurcorrectie als je filmt in D-cinelike. Het voordeel is dat je wat meer controle krijgt over het eindresultaat, als je weet wat je doet. Als color grading niet je ding is, dan lekker filmen met het natural profiel.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Als ik even mag muggenziften. Color correction en color grading zijn twee verschillende dingen. Dus nog meer extra werk in de nabewerking. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Als ik even mag muggenziften. Color correction en color grading zijn twee verschillende dingen. Dus nog meer extra werk in de nabewerking. ;)
Prima aanvulling. Inderdaad doe je eigenlijk eerst kleurcorrectie (zodat alle shots qua witbalans etc op elkaar aansluiten), daarna pas grading.
 
Zit dit programma in je afstandsbediening of moet je die ergens downloaden?
 
Ik zie deze ‘thread’ nu pas. Een kennis van je heeft pas een DJI Osmo Pocket gekocht (ik heb de mijne al een tijdje), en in de PRO instelling hiervan zit ook de optie ‘D-CineLike’. Hij weet heel van van kleurcorrectie en heeft het mee uitgelegd. Bij deze instelling zullen kleuren niet gauw ‘vastlopen’, omdat alle kleuren een beetje gereduceerd worden. Je ziet dus bij import in bijvoorbeeld Final Cut Pro een fletser beeld. Met behulp van de Vectorscoop en andere kleur-meet-tools van FCP kun je die kleuren ophalen en een mooi evenwicht plaatje krijgen. Die correctie kun je saven in FCP, bijvoorbeeld met de naam D-CineLike correctie. Behalve FCP gebruik ik ook LumaFusion. Daar is ook kleurcorrectie mee mogelijk, maar helaas hebben de makers van dit overigens prachtige programma voor iPad en iPhone nog niet de meetgereedschappen toegevoegd. Sinds kort heeft de App wel beeldstabisatie, maar daar zat ik zelf niet op te wachten. Zowel de OsmoPocket als mijn Mavic Mini leveren zeer stabiele beelden.