csv of txt file bekijken

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ploffer

New Member
Lid geworden
31 mrt 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
Brabant
Enige tijd geleden heb ik onderstaande post geplaatst.
Helaas is hier geen reactie op gekomen of had niemand hier ervaring mee. We zijn nu een tijdje verder dus probeer ik dezelfde vraag nog eens, misschien dat iemand er nu ervaring mee heeft opgedaan en de oplossing weet.

Bedankt vooraf voor degene die mij verder kan helpen

Hallo, ik heb sinds kort een Phantom 4 pro plus en ik zou graag willen weten of er anderen zijn die weten hoe je flight data of data upload kan bekijken. Ik heb er wel veel over gelezen maar loop vast. Ik zoek eigenlijk het .csv of .txt.file die op de zender zou moeten staan.Aangezien ik een plus versie heb en geen losse tablet o.i.d. kan ik dit niet terug vinden. De zender rechtstreeks op de pc aansluiten geeft geen data, ik kom geen schijf tegen waar iets op staat.Deze staan verborgen of niet toegankelijk. Via dji assistent 2 kan ik wel .dat files naar mijn harde schijf kopiëren. Er is veel informatie te vinden maar ik begrijp eruit dat .dat files encrypted zijn en niet zomaar te gebruiken zijn. Wat ik graag zou willen bereiken is om in bijv. Dashware de vluchtgegevens over een opgenomen video te zetten. Ik heb daar mooie voorbeelden van gezien maar het zelf nog niet voor elkaar kunnen krijgen. Wie heeft er ervaring mee en kan me op weg helpen, als het mogelijk is zou ik graag iemand willen ontmoeten met veel ervaring over de instellingen en mogelijkheden die je met deze drone kan doen. Ik heb wel ervaring met een ander merk en die was redelijk simpel te bedienen, hier zitten veel meer mogelijkheden die ik stap voor stap wil gaan proberen. Ik weet het 1 ding tegelijk en veel oefenen is natuurlijk nodig. Echter hulp van ervaren drone pilots is altijd welkom.
 
Ik heb zelf een mavic pro en door het aanzetten van caption bij de video in de go4 app wordt er een .srt file aangemaakt in dezelfde folder als waar de video file staat op de sd kaart. Deze .srt files zijn tekst files met o.a. gps informatie. Ik gebruik het programma droneviewer om deze informatie op een overzichtelijke manier te kunnen bekijken. In de handleiding van droneviewer staat dat de phantom 4 ook een .srt file aan kan maken. Droneviewer is een gratis programma voor windows en mac. Er zijn betaalde versies met meer opties. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Verzonden met mijn SM-T580 en de Dronepilots.nl app
 
Werkt P4P met iets als Airdata.com samen? (Zou wel moeten, toch?) Eenmaal je logdata daarin kun je van daaruit loginfo weer downloaden, hopelijk ook in een formaat voor gebruik in filmpjes?

(In ieder geval als KML ook om je vlucht in 3D in Google Earth Pro te bewonderen, ook al was dat niet je vraag.)