Creatief met drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Zie best wel veel van dat soort foto’s voorbij komen ja!

Helaas zijn er alleen niet zo heel veel mensen in Nederland die foto kunnen/ mogen maken.. Iets met na zonsondergang..
 
Zie best wel veel van dat soort foto’s voorbij komen ja!
Dat klopt. Als je op Google op 'painting with drone light' zoekt, zie je genoeg van dergelijke foto's. Die beperken zich vaak tot een cirkel of spiraal boven een berg, boom of gebouw.

Ik vond deze zo bijzonder omdat hier de persoon, de cirkel én de Melkweg juist belicht op de foto staan. Ik weet niet hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, tenzij hij met Photoshop aan de slag is geweest. Het is uberhaupt al lastig om de Melkweg te fotograferen.
 
In Nederland is de Melkweg moeilijk te fotograferen, daar waar wat minder lichtvervuiling is gaat dat prima!

Om je een idee te geven:


Het lampje is gewoon het lampje van de telefoon van mijn vrouw en je ziet de Melkweg gewoon. Niks bijzonders aan geshopt..

Zou mij wel lukken om hem na te maken..

Ohw wacht, heb geen insta 360 camera..
 
Daar waar 'veel' minder lichtvervuiling is. Bij mijn laatste poging in Zuid-Frankrijk was het, op het oog onbeduidende, licht van een klein dorpje op een aantal kilometers afstand al voldoende om bij langere belichtingstijd een melkachtige waas (niet de Melkweg zelf:)) over de foto te krijgen.
Je hebt jouw foto ver van de bewoonde wereld gemaakt, of niet? Prachtige foto overigens!
 
Je ziet bij mijn foto op de wolken dat er wel lichtvervuiling is dus dat zegt ook niet veel. Een heldere nacht is belangrijk..

En mijn regel voor de Melkweg is ongeveer hetzelfde als voor het noorderlicht: ongeveer 20/30 minuten rijden vanaf een stad..

Die foto is bij de Horseshoe Band ‘in de buurt van’ de Grand Canyon.

Dank voor het compliment!

Lange sluitertijd is overigens geen vereiste hoor! Deze foto sluitertijd van ongeveer één seconde: Melkweg » Zuid Afrika

(Denk ik mijn eigen favoriet)

Voor de geïnteresseerden: gemaakt met een 50mm lens op een full frame body, niet gecropt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie