Crash !

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BONI-DRONI

Member
Lid geworden
23 apr 2020
Berichten
40
Waarderingsscore
4
Punten
8
Locatie
Westerkwartier
Helaas, slechts enkele weken mogen genieten van de MM. Vanmiddag met mooi weer en weinig wind nog een stukje gevlogen, Tot er een vogel op de drone afging. Ik dacht slim te zijn door iets omlaag te gaan. Ik bleef kennelijk te lang gefocust op de vogel en ......... zag dat ene boompje te laat. Het geluid van een “strimmer” was kort hoorbaar en dat waren zijn laatste geluiden. Ik direct naar “find my drone” en “gevonden”. Maar helaas in het water. Kleren uit, het water in, niet gevonden. Vanavond nogmaals met magneet wezen zoeken, maar helaas......... Even over de volgende stap nadenken. Opnieuw een MM of de Mavic air 2. Eerst lege flessen inleveren #statiegeld#. Tot later
 
Een mooie drone is van ons heengegaan.
Ja, dat is dik balen.
 
Je bent niet alleen, mijn eerste mini verloor een luchtgevecht met een meeuw, ik heb nu een tweede en ben héél wat voorzichtiger nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: BONI-DRONI
Vraagje: zoals hierboven aangegeven is mijn drone gecrached. Ik heb hem ook niet weer kunnen vinden. Moet de drone (serienummer) ook ergens afgemeld worden?
 
Het serie nummer bij een mini staat voor zover ik die heb kunnen vinden op de verpakking net als die van de controller, maar ik heb mijn Mavic Mini laten registreren Skyes ( Belgische luchtvaartdienst ) dat maakt dat mijn toestel een nummerplaatje draagt en officieel herkenbaar is, nadeel is dat ik mij strikt aan de regels moet houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: BONI-DRONI
ik vind het behoorlijk lullig dat je op zo'n manier jou drone bent verloren in het water Saja :(

maar om toch iets van positiviteit mee te geven, deze maand komt er ook vakantiegeld bovenop je salaris.
en ja misschien dan toch over stappen naar een mavic air 2? .. met een verzekering erop!!

of geldt dat niet als je de drone niet meer kan vinden?? hmmzzzz

hoe dan ook treurig om te horen dat je je drone kwijt bent Saja.. :( gecondoleerd
 
  • Leuk
Waarderingen: BONI-DRONI
Ik ken het gevoel. Afgelopen woensdagmiddag ben ik mijn Spark kwijtgeraakt. Op zo'n 26 meter hoogte (nabij station Lansingerland/Zoetermeer) maakte hij leuke opnamen, totdat ik de melding op mijn scherm kreeg: "magnetic field interference" en hij meteen overging van GPS naar ATTI. Ook meteen nam hij de rit in westelijke richting en vloog behoorlijk snel weg. Contact was verbroken, dus niets deed het meer. Probleem waren kennelijk de electriciteitsmasten op zo'n 800 meter of de spoorbaan op zo'n 300 meter.

Uitgerekend dat hij met die snelheid en percentage batterij wellicht nog zo'n 5 km zou kunnen vliegen. Nog wel wat gezocht in de omgeving, maar vanwege het grote industrieterrein waar hij over vloog ben ik bang dat hij nu ergens met een lege batterij op een dak staat of zelfs geland is in het bos.

Pech, dus. Probeerde een Spark op te zoeken, maar hij lijkt alsof deze niet meer geleverd kunnen worden. Heb bij Amazon nog enkele gezien maar in NL nergens. DJI verzekerde dat hij in produktie bleef. Wellicht door Corona ? ;-)