Mavic Pro Crash Mavic Pro

Martijn50

New Member
Lid geworden
18 jul 2018
Berichten
12
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
29
Locatie
Rotterdam
Goedemiddag!

Gisteren ben ik helaas gecrasht met mijn Mavic pro. Ik dacht dat het mij nooit zou gaan overkomen, maar dus toch:(
Bij het testen na de crash kreeg ik een 'gimball overload' melding. Na wat googlen en zelfhulp op YouTube heb ik mijn drone gedemonteerd, en bleek de Ribbon Cable gebroken te zijn (zie foto). Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van dat kabeltje?

Daarnaast hoor ik bij mijn rotormotortje rechtsachter een moeilijk te omschrijven, hoog, tikkend/ratelend geluid. Dit hoor ik alleen als ik het motortje handmatig ronddraai. Hij vliegt verder prima en ik krijg geen foutmelding tijdens het vliegen. Weet iemand wat dit kan zijn? Misschien zat het er al en is het me nooit eerder opgevallen, maar dat zou ik graag eerst even uitsluiten.

Ben benieuwd naar jullie feedback en ervaringen!

Gr. Martijn20200516_124000.jpeg20200516_141124.jpeg

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
Martijn, wat betreft het kabeltje kan ik je niet helpen, maar wat het motorgeluid misschien wel, mijn vroegere Phantom is ook eens in het zand beland en een motortje gaf een gierend geluid bij het draaien, het bleek dat er een zandkorrelje in zat, blazen hielp niet maar een garagist in de buurt kon het er wel uitblazen met zijn compressor, misschien help dat ?.
 
Martijn, wat betreft het kabeltje kan ik je niet helpen, maar wat het motorgeluid misschien wel, mijn vroegere Phantom is ook eens in het zand beland en een motortje gaf een gierend geluid bij het draaien, het bleek dat er een zandkorrelje in zat, blazen hielp niet maar een garagist in de buurt kon het er wel uitblazen met zijn compressor, misschien help dat ?.
Dan zou je het ook nog eerst kunnen proberen met een blaasbalg als je die hebt liggen! Kan je vrij gericht en vrij fors het uit mee blazen!
 
Dankjewel! Als ik hem weer heb gemonteerd even proberen:)
Martijn, wat betreft het kabeltje kan ik je niet helpen, maar wat het motorgeluid misschien wel, mijn vroegere Phantom is ook eens in het zand beland en een motortje gaf een gierend geluid bij het draaien, het bleek dat er een zandkorrelje in zat, blazen hielp niet maar een garagist in de buurt kon het er wel uitblazen met zijn compressor, misschien help dat ?.

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
 
Tikkende motortjes , is meestal slecht nieuws voor de motor. Als je de motor eraf kan halen kun je de bel losmaken om te kijken (zie youtube).
Waarschijnlijk is het niet heel ingewikeld om de hele motor te vervangen.