Crash in Noorwegen mini2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mark vd berg

Member
Lid geworden
28 dec 2019
Berichten
32
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
60
Locatie
Wijk bij duurstede
Hallo Allemaal.
Thuis nog laatste update uitgevoerd.
1e dag in Noorwegen bij fjord, drone omhoog. Voor het opstijgen nog IMU en compass gecalibreerd.
Het viel mij op dat het beeld op mijn scherm na 20 tellen vast liep, terwijl mijn drone wegvloog. Ik was zo verbouwereerd, dat ik te lang naar mijn scherm zat te kijken, en niet meer wist waar mijn drone was. Had ik maar op rth gedrukt. In plaats daarvan drukte ik mijn joistick naar achteren zodat ie dezelfde weg terug zou vliegen.
Op dat moment herstelde het beeld( na ongeveer 2 minuten) en zag ik alleen nog grassprieten. Drone gecrasht in de wildernis. Via zoek drone zag ik waar ie lag, maar kon er niet bijkomen door de grote rotsen en de dicht begroeide wildernis.
Heb hem daar achter moeten laten.(dat voelt alsof je je huisdier aan een boom bind en weg rijdt. Ik kon wel janken). Dit alles gebeurde op een hoogte van 97 meter en een afstand van 135 m.
Battery 77%, 12 sattelieten, goede Wi-Fi verbinding, en in vliegtuig stand.
Vlieg al 3 jaar met mini 1 en mini 2.
Wat ik nu gek vind, is als ik nu mijn controller aanzet, geeft ie aan dat er een update beschikbaar is voor de maviv3, terwijl ik een mini 2 heb.
Ik vloog met de volgende software:
Rc firmware 04.11.0032
Database app : 01.00.01.26
App version: 1.6.1
Heeft iemand een idee hoe dit kon gebeuren?
Tevens zoek ik dus nu een nieuwe mini 2. Alleen de drone. Rest heb ik nog.
Groetjes van verdrietige Mark.
Screenshot_20220601-123657.jpeg

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
  • Wow
Waarderingen: Vranz van Maaren
Als ik het goed begrijp, viel de verbinding met de drone dus weg en bevroor toen het beeld? Had je ingesteld dat de drone in dat geval rth gaat?
 
Had gewoon verbinding, en die is niet weggevallen. Rth staat inderdaad ingesteld dat ie bij het verliezen vh signaal terug keert.
Mijn scherm bevroor gewoon.
Heb een vermoeden dat er verkeerde software is gedownload.
Daarom heb ik de versie waar ik mee vlieg ook vermeld.
Heb dit nog nooit meegemaakt.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Heel beroerd dat je zoiets overkomt. Hierover een paar routinevragen: stond er ergens in de buurt een GSM-mast? Of liep ergens in de buurt een hoogspannings-leiding? Een fout in de softwareupdate kan de oorzaak zijn van de fout in de besturing. Een oorzaak van een crash met een mini van mij was het feit dat ik tijdens de vlucht werd gebeld op mijn Iphone. De drone werd daarna onbestuurbaar en vloog weg. Tegenwoordig zet ik de telefoon op "schouwburgstand" en hoop dat ik dan bij gebeld worden geen problemen meer krijg.
 
Er liep indd een hoogspannings-leiding.
En ik vloog in vliegtuig stand.
Maar ik wil gewoon weten of ik met de juiste firmware versie, en app versie vloog.
Hoe komt het dat ie nu aangeeft dat ik een update moet uitvoeren voor de mavic 3, terwijl ik met mini 2 vloog.
Heel beroerd dat je zoiets overkomt. Hierover een paar routinevragen: stond er ergens in de buurt een GSM-mast? Of liep ergens in de buurt een hoogspannings-leiding? Een fout in de softwareupdate kan de oorzaak zijn van de fout in de besturing. Een oorzaak van een crash met een mini van mij was het feit dat ik tijdens de vlucht werd gebeld op mijn Iphone. De drone werd daarna onbestuurbaar en vloog weg. Tegenwoordig zet ik de telefoon op "schouwburgstand" en hoop dat ik dan bij gebeld worden geen problemen meer krijg.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Wat er kan gebeurd zijn, is dat op moment dat je geen beeld had de drone al was omgekeerd voor rth, en dat toen er weer controle was (maar nog geen beeld) je achteruit bent gaan vliegen ergens tegen aan?