Corrupt .mov bestand herstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HPT

Active Member
Lid geworden
8 feb 2021
Berichten
120
Waarderingsscore
109
Punten
43
Locatie
Nederland
Beste allen,

Hebben jullie de gouden tip om een corrupt .mov bestand van de DJI FPV goggles te herstellen?
Het is corrupt omdat de kabel van de accu uit de bril werd getrokken voordat het bestand opgeslagen/afgerond kon worden.

Ik heb geprobeerd:
- VLC converteren
- CAT video repair
- Bitwar Data Recovery
- Stellar repair for video

De programma's waarbij ik een gezond voorbeeldbestand moet meesturen, geven aan dat er geen bruikbare videoinformatie gevonden is.

Am I fucked?
 
De programma's waarbij ik een gezond voorbeeldbestand moet meesturen, geven aan dat er geen bruikbare videoinformatie gevonden is.
Het mooie van DJI drones is dat de corrupte video's vaak automatisch gerepareerd worden als je met hetzelfde kaartje opnieuw een korte opname maakt in de drone. Heb je dat al geprobeerd?
 
Ehm... de drone heeft onderwaterbeelden gemaakt. Geen mogelijkheid om een nieuw filmpje te maken dus.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: SnitserNL
Niet eens. Iets met tussen twee bomen door, een laag hangend takje in combinatie met een beekje er direct achter...

'Gelukkig' was ik het niet, maar mijn wederhelft. Dus ik heb nog wel een potje te breken... ;)

En helemaal gelukkig met de aankoopbescherming van de creditcard!

Ondertussen hebben we een handig systeempje bedacht met een visdobbertje, wat vislijn en een wateroplosbaar zakje, voor als we weer eens in de buurt van water willen vliegen.
 
Oh dat is jammer zeg. Drone is onbruikbaar ? Of heb je hm in n zak rijst gelegd?
Mbt aankoopbecherming creditcard, bedoel je care refresh van dji?
Nieuwe drone , nieuwe vrouw?

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Oh dat is jammer zeg. Drone is onbruikbaar ? Of heb je hm in n zak rijst gelegd?
Mbt aankoopbecherming creditcard, bedoel je care refresh van dji?
Nieuwe drone , nieuwe vrouw?

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Drone ligt nog ergens vissen te filmen, vrees ik. Dus ook geen gebruik van Care Refresh kunnen maken. Maar we hadden 'm met de creditcard betaald, en bedachten ons dat de aankoopbescherming uitkomst zou kunnen bieden. En inderdaad!

Hoe dan ook: een hele wijze les. En niet voor herhaling vatbaar.

En qua 'nieuwe drone, nieuwe vrouw': ík ben de vrouw in dit verhaal ;) . Maar de man is hier nog op andere vlakken functioneel, dus zeker zolang de verzekering nog vergoed, denk ik dat ik 'm nog even hou...
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat een deel van de video nog te winnen is met ffmpeg.

Wellicht is het een idee om het video bestand te delen (mits je dat wilt natuurlijk), er zijn vast wat slimme forumleden die er wel even naar willen kijken.
 
Het is gelukt! Uiteindelijk toch met Restore.Media.

Ik ben nu een filmpje aan het maken, speciaal voor mijn man, omdat een beetje zelfspot het beste medicijn is voor een gedeukt ego... ;)

Ik zal de link zometeen bij foto's en video's plaatsen. Ter lering & vermaak.
 
  • Haha
Waarderingen: kwabratseur
Het is gelukt! Uiteindelijk toch met Restore.Media.

Ik ben nu een filmpje aan het maken, speciaal voor mijn man, omdat een beetje zelfspot het beste medicijn is voor een gedeukt ego... ;)

Ik zal de link zometeen bij foto's en video's plaatsen. Ter lering & vermaak.

ik vraag me af of het een ghostbranch was of dat hij gewoon vol in een tak vloog.
Bij analoog gebeurt het nog wel eens dat er uit het niets takken opkomen, door de slechte kwaliteit en ruis.. ik denk dat dat excuus niet opgaat bij digitaal :rolleyes:
 
De beelden laten zien dat het gewoon vol in een tak was, inderdaad. Blijkbaar een ongecontroleerde draai op een ingelukkig moment.

Zonder gein: echt heel leerzaam om terug te kijken! En wel een wake-up call om jezelf niet te overschatten en hoe belangrijk het is om je bewust te blijven van je omgeving.
 
  • Leuk
Waarderingen: kwabratseur