Connection Drone / SC2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Goedenavond

Na enkele geslaagde vluchten deze middag, blijft het lampje op mijn SC2 opeens constant rood en is de verbinding met de drone (Bebop 2) weg. Ook na diverse pogingen om alles opnieuw op te starten krijgt de SC2 geen verbinding met de drone.
Normaal ging de SC2 na het aanzetten even op rood, daarna enkele flikkeringen in groen en daarna knipperen in rood, totdat de verbinding was gemaakt en hij constant op groen bleef staan. Dat duurde meestal maar heel even.

Nu blijft hij, na de plm. 3 groene knipperingen, constant rood branden.
Verbind ik de SC2 met mijn tablet, dan is er de connectie tussen die 2 wel. Maar dan heb ik op de tablet niet meer de connectie met de drone.(geen beeld)
Ik kan nog wel vliegen via het scherm van mijn tablet, maar dat is in het zonlicht bijna niet te doen.
Ik heb al diverse malen volgens de handleiding de zaak weer opgestart, maar zonder resultaat.
Kortom:

Kan iemand mij stapsgwijs aangeven hoe hij/zij alles aanzet/aansluit om de drone te vliegen met SC2 en tablet/gsm?

Op internet kom ik diverse volgordes tegen. Ben even de draad kwijt.
NB. Ik heb ook al de drone gereset, maar dat heeft geen invloed.


Heeft iemand ervaring met dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de SC2 opgestuurd. Alles al geprobeerd. Niets gelukt.

Verzonden met mijn GT-I9305 en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Naar nu bleek, lag de fout aan mijn SC2. Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen en nu werkt het weer naar behoren.
Verder kreeg ik de volgende tip mee om de verbinding tot stand te brengen:

1. Telefoon of tablet met de kabel verbinden aan de SC2
2. Sc2 aanzetten.
3. App opent automatisch en geeft aan kabelverbinding
4. Drone aan.
5. Alles verbind en klaar. Soms zet ik de drone al iets eerder aan maar belangrijk is dat de drone niet verbind met de telefoon/tablet los.

Doe er je voordeel mee.