Coördinaten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Velko

Member
Lid geworden
12 apr 2020
Berichten
81
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
41
Locatie
Cothen
Ik ben door een kennis gevraagd om gedurende de bouw van een boerderij foto's te maken met mijn M2P. Mij leek het leuk om bijvoorbeeld elke maand op precies dezelfde locatie (coördinaten) en camera angel een foto te maken en aan het einde van de rit deze foto's aan elkaar te plakken (dat ze vloeiend in elkaar overlopen).
Ik was al even aan het zoeken in de DJI app op mijn smartcontroller, maar ik kan nergens vinden waar de coördinaten worden weergegeven.
Hebben jullie een idee?
 
En voor wat betreft foto's (wat je eigenlijke vraag was) zouden de GPS coordinaten normaal in de EXIF data van de foto moeten staan.

Mocht je Windows draaien dan is Irfanview (gratis en met tig plugins) wel handig aangezien je daar de EXIF data kunt openen en dan diverse links naar o.a. Google Maps hebt zodat je niet handmatig coordinaten hoeft te copieren en plakken.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord.
En zodra ik de coördinaten heb...hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik over een maand weer precies op dezelfde plek hang?
 
Ah, ok.
Je uiteindelijke vraag is dus wat anders dan in je originele post.
Je wilt je Mavic 2 Pro dus naar een specifieke GPS locatie laten vliegen.

Ik moet dan het antwoord schuldig blijven aangezien ikzelf geen Mavic 2 Pro met smartcontroller bezit.

GPS is natuurlijk nooit tot op de centimeter dus op zich al een 'probleem'.

Dan de camera welke je in dezelfde hoek e.d. wilt hebben.........

Wat gaat die kennis je betalen voor dit project?
 
Haha...een kleine vergoeding. Het is mijn eigen idee. Moet wel uitvoerbaar zijn natuurlijk...daarom ben ik aan het uitzoeken of het uitvoerbaar is.
 
Zelf gebruik ik Litchi (Litchi for DJI Mavic / Phantom / Inspire / Spark) voor die dingen. Daarmee kan je bv. waypoints ingeven en bewaren om er de volgende keer weer naar toe te vliegen. Maar je kan ook rondjes bewaren, hele vluchten lang ingegeven punten etc. Er zijn legio mogelijkheden die je kan bewaren en waar je op een ander moment naar terug kan keren.
En er zijn vast nog meer apps die hetzelfde kunnen.