Chinese man ernstig gewond na aanvaring met cargodrone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.327
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Chinese man ernstig gewond na aanvaring met cargodrone

Een Chinese man is ernstig gewond geraakt als gevolg van een aanvaring met een cargodrone. Het voorval vond plaats tijdens het blussen van een brand in een heuvelachtige wijk in de Chinese miljoenenstad Chongqing. De man, die als vrijwilliger hielp met de brandbestrijding, liep als gevolg van het ongeluk ernstige snijwonden aan zijn hoofd op.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo
De tamelijk heftige beelden worden gelukkig nog met een luchtig muziekje opgevrolijkt. :rolleyes:
 
Ik hoop voor die man dat ie zijn linker arm gebroken heeft; anders heeft ie wel een hele vervelende tik tegen zijn hoofd gehad...
 
Een klap van een rotor van die omvang kan dodelijk zijn.
Ik ga hier geen link naar het resultaat van de klap plaatsen, dat is te grafisch. Als je een watermeloen voorstelt waar iemand horizontaal een scherpe bijl door heen heeft geslagen geeft wel een beetje het beeld.
 
Heftig! :eek:

Maar de Google vertaling was (gelukkig!) niet geheel juist:

1661780811454.png
 
Een klap van een rotor van die omvang kan dodelijk zijn.
Ik ga hier geen link naar het resultaat van de klap plaatsen, dat is te grafisch. Als je een watermeloen voorstelt waar iemand horizontaal een scherpe bijl door heen heeft geslagen geeft wel een beetje het beeld.
Helaas heb ik die beelden ook wel eens voorbij zien komen. Had daarna een paar uur geen trek meer, zeg maar.
 
Je zou zeggen dat juist bij cargo- en andere transportdrones de propellers afgeschermd moeten zijn.
Zelfs de Tiny drones en ook de Avata hebben dat.
Zal ook wel een keer aan regels gebonden worden dunkt me.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Je zou zeggen dat juist bij cargo- en andere transportdrones de propellers afgeschermd moeten zijn.
Zelfs de Tiny drones en ook de Avata hebben dat.
Zal ook wel een keer aan regels gebonden worden dunkt me.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Eigenlijk hebben alle eVTOL cargo- en personendrones vrijdraaiende propellers, in ieder geval die van Volocopter, EHang en Joby. Bij EHang zitten ze ook nog eens op kniehoogte, zoals je op onderstaande foto kunt zien. Zal te maken hebben met de efficiency en met gewicht. Alleen Lilium kiest voor een heel andere designfilosofie, bij hen zorgen ducted jets voor de aandrijving.

Fa186TWWAAECX_J.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Bij EHang zitten ze ook nog eens op kniehoogte, zoals je op onderstaande foto kunt zien.
Als je daar blijft staan zitten de bladen binnen 1 volle rotatie al op schouderhoogte. ;)

Leuke foto! Je staat er naast als een trotse eigenaar. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager