Certificaat op pasje

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
-
Ik heb mijn files volgens de door hen gevraagde specs ingeleverd.
Voor 2 euro-nogwat heb ik prima kwaliteit geleverd gekregen, vind ik.
Ik ben meer dan tevreden over Kartenstudio.com
(Foto'tjes gemaakt met m'n telefoon.)
-

Hmm, vandaag 2 plasticcards van Kartenstudio ontvangen,kwaliteit is matig met betrekking tot de afgedrukte tekst en kleur die niet scherp/duidelijk is. Hebben misschien bezuinigd op de printerinkt ?
 

Bijlagen

  • IMG_0162.jpg
    IMG_0162.jpg
    744,9 KB · Weergaven: 61
  • IMG_0163.jpg
    IMG_0163.jpg
    902,1 KB · Weergaven: 63
Ik heb dat voor mijn beide vliegbewijzen ook gedaan. Op beide zijden bedrukt dus. Bij Amatu Design. Staat op internet en is gemakkelijk mee te nemen. Levering 2 dagen.
Ik ben er blij mee


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Het pasje op zich heeft geen juridische basis. Iedereen kan zon n pas bestellen. Is leuk voor jou, en heeft voor de rest geen waarde. Bij controle zullen jouw gegevens worden gecontroleerd. Zonder van je geld, als je handig bent kan je net zo goed zelf 1 maken. In feite kan je net zo goed jouw gegevens op je dronebewijs op een Post-it schrijven als jouw gegevens toch worden gecontroleerd
 
Dat realiseer ik me wel, maar het is tóch leuk voor in de knip!
Het échte certificaat en registratie zitten opgevouwen in mijn Mini-2 tas. Dus altijd bij de hand.
 
Dat realiseer ik me wel, maar het is tóch leuk voor in de knip!
Het échte certificaat en registratie zitten opgevouwen in mijn Mini-2 tas. Dus altijd bij de hand.
Is wel grappig ja, kan je tijdens verjaardagen opscheppen dat je een echte piloot bent. Sommige kan je ook voorzien met een pasfoto zoals een rijbewijs
 
Grappig dat je dat noemt, opscheppen op een verjaardag. Terwijl ik daar juist vertelde dat iedereen het kan, in een paar uurtjes.

Een kennis van me deed A1/A3 via Luxemburg, en haalde A2 in Nederland. Zijn mening: A2 stelde weinig voor. Hij vond A1/A3 een grotere uitdaging. Het afgelopen jaar slaagde hij ook voor de volledige licentie als radiozendamateur. Daar komt heel wat meer voor kijken: een maandenlange studie i.p.v. een paar uurtjes.

Wat dat betreft is dat drone-certificaat echt een makkie! Gelukkig maar, anders was ik er niet aan begonnen... :p
 
Hoi Allen,

Aloys haalt hierboven een Nederlandse collega: "Zijn mening: A2 stelde weinig voor. Hij vond A1/A3 een grotere uitdaging. "

Toch even melden dat je het Belgisch examen voor A2 niet mag onderschatten. Wat hierboven staat is niet van toepassing in België. Wie in België onvoorbereid naar het examen A2 gaan is 100% zeker gebuisd. Het slaagpercentage ligt laag en het is examen is moeilijk, zelf al heb je een goede cursus.

Groeten,

Riho
 
Onvoorbereid, dat heb ik niet genoemd. Zelf zakte ik ook tot 2 keer toe voor het eerste deelexamen omdat ik het verschil tussen A1/A3 en A2 niet begreep. Daarna heb ik er pen en papier bij gepakt en ben wat aantekeningen gaan maken. Voor de overige deelexamens en het eindexamen slaagde ik toen in één keer.
Eén keer globaal doorlezen en dan examen doen is blijkbaar niet genoeg (tenzij je een fotografisch geheugen hebt).

Waar ik over mijn C-licentie als radioamateur een heel jaar deed (één keer gezakt) en 27 pagina's vol zelfgemaakte aantekeningen, tekeningen en (wis- en natuurkundige) formules had, daarna voor mijn A-licentie nog een jaar lang Morse (telegrafie) heb geoefend (5 avonden per week), daar haalde ik mijn A1/A3 in een uurtje of 4. Op een "regenachtige zondag".

Mijn kennis deed hetzelfde, A1/A3 in Luxemburg. Daarna een betaalde A2-cursus (online) in Nederland. Hij vond A2 blijkbaar makkelijker dan de Luxemburgse A1/A3. Uiteraard deed hij niet onvoorbereid examen voor A2, maar doorliep de aangeboden cursus.
In het kader van de Europese normen, wetten en regelgeving voor A1/A3 en A2 kan ik me niet voorstellen dat de A2-cursus in België of welk ander land dan ook zoveel moeilijker zou zijn dan die in Nederland.
 
Hallo Aloys,

Dat blijkt niet te kloppen. In België is het stukken moeilijker dan in Nederland. Je krijgt in België op het A2 examen niet enkel vragen over multirotor drones, maar ook over vaste vleugel-drones. Dat is heel andere koek omdat daar de ligging van het zwaartepunt en de draagkracht van de vleugels aan bod komen. Je moet eens kijken onder het topic "A2 opleiding België (INFO)"

Groeten,

Riho
 
Ok, ik geloof het wel, maar ik vind het wel vreemd. Ik dacht dat met gelijkwaardige Europese certificaten die exameneisen ook in grote lijnen overeen zouden komen. Maar dat blijkt dus nu niet zo te zijn...
 
Laten we het erop houden dat het net zoals bij een theorie-examen van je autorijbewijs is. De een haalt het in 1 keer en de andere zakt 5 keer ondanks cursussen.

Die A2 bevat veel technische informatie waar je in de praktijk weinig aanhebt, terwijl de basis A1/3 algemere regels bevat en praktijkgericht is.
Ik zal nog een radicaler mededeling doen: ik heb geen woord geleerd voor de A2 en heb het examen onvoorbereid gedaan! Ik heb alleen het examen gekocht en dan het examen gedaan. Na 1 examen weet je al de vragen en de antwoorden. Je doet het examen nog een keer en je slaagt.
Bij de A1/3 kan dit niet en moet je wel zowel de cursus als het examen doen
 
Laatst bewerkt:

Je oorspronkelijk bericht met die fout in de link kun je altijd achteraf nog aanpassen/editten met de knop "Bewerk". Dan hoef je er niet een tweede bericht met correctie achteraan te doen.