Certificaat op pasje

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Thornwood

Member
Lid geworden
28 jul 2021
Berichten
42
Waarderingsscore
30
Punten
18
Leeftijd
45
Locatie
Appingedam
Hallo,

Ik heb vanmorgen mijn A1/A3 certificaat gehaald. Welke vervolgens treurig gedownload moet worden om zelf uit te printen. Zijn er ook forum leden die het certificaat op een pasje hebben laten printen? En zo ja, waar?

Ik zag wel 1 bedrijf, best prijzig maar die hebben er ook een QR code op staan. Waar is de code een link van? Certificaat staat als goed is nergens online.

Groet Thornwood
 
Ik heb het Ierse certificaat gehaald, daar staat ook een QR code op, toen ik hem liet omzetten naar een Nederlands certificaat stond de code er niet meer op. De code leidde trouwens naar mn eigen SRS account, dus niet veel zin.
 
Bedankt voor de info, heb er ook eentje (2 eigenlijk) besteld. Zowel van mijn Luxemburgs als mijn Nederlands certificaat.
We gaan het zien! :)
 
Ik heb hem gewoon uitgeprint op Credtcard formaat en daarna geseald. Simpel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mat Janssen
Besteld. 1 pasje met de ene kant het certificaat van de drone opleider en andere kant het bewijs van de rdw.
 
Besteld. 1 pasje met de ene kant het certificaat van de drone opleider en andere kant het bewijs van de rdw.

Waarschuwing: het door het RDW en de drone opleider afgegeven formulier is het enige wettelijk geldende bewijs dat je aan de eisen voldoet. Het printen op een pasje kan zelfs als fraude aangemerkt worden.
Het is vergelijkbaar met het zelf maken van een pasje voor je rijbewijs, omdat je het door RDW afgegeven rijbewijs niet mooi/handig etc vindt. Dat het A-4tje niet handig en werkbaar is, zal iedereen bevestigen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb de schriftelijke certificaten (LX en NL) opgevouwen in de tas van de Mini 2 gestopt, in de rug zat ook nog een rits waar het prima achter kon. En die tas gaat altijd gewoon mee, daar vervoer ik mijn Mini 2 in.

Maar zo'n pasje leek me toch wel leuk! :)
 
Maar zo'n pasje leek me toch wel leuk! :)

Dat is ook meer van deze tijd. Alhoewel digitaal meenemen ook een goede en misschien wel betere optie is. Scheelt weer een pasje bewaren (en het risico dat je hem verliest )
 
Daarvoor zit het uitgeprinte certificaat opgeborgen in mijn drone-tas.
 
Zou niet weten waarom het fraude is. Ik krijg het digitaal en moet het zelf uitprinten. Staat nergens hoe groot en waar ik het op moet printen. Maar heb het ook digitaal in mijn Dropbox dus bij problemen kan ik die laten zien. Ohja, drone weegt 88 gram dus hoef niets te laten zien
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Precies. Ik heb deze pdf ontvangen/gedownload vanaf de IAA site na het behalen van het certificaat.
1628850191789.png

Ik kan met de beste wil van de wereld geen goede reden bedenken waarom dit niet op een pasje afgedrukt zou mogen worden.
 
Precies. Ik heb deze pdf ontvangen/gedownload vanaf de IAA site na het behalen van het certificaat.
Bekijk bijlage 3052

Ik kan met de beste wil van de wereld geen goede reden bedenken waarom dit niet op een pasje afgedrukt zou mogen worden.
Ik heb hem ook op een pasje, door een collega gemaakt. Mijn pasje is wel groter dan een standaard pasje omdat bij het verkleinen naar een standaard pasformaat de QR code zo klein wordt dat hij niet meer te scannen is. (volgens diezelfde collega) Check dus even of die QR code leesbaar is.
 
Mij pasje is binnen. Heb pdf trouwens via de rdw gekregen en dan ziet hij er stuk minder indrukwekkend uit. Ook geen QR
 
Prima kwaliteit en service KartenStudio: EUR 2,26 + porto (3-4 dagen levertijd)
Hmm, vandaag 2 plasticcards van Kartenstudio ontvangen,kwaliteit is matig met betrekking tot de afgedrukte tekst en kleur die niet scherp/duidelijk is. Hebben misschien bezuinigd op de printerinkt ?