Calibrate vision sensors

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Beste forumleden, mijn mavic pro geeft aan, dat de vision sensoren gecalibreerd moeten worden via DJI assistant .
Mijn vraag is nu, hoe kan ik deze het beste downloaden ( met name wat) op mijn pc en kan ik deze calibratie zelf uitvoeren.
Graag jullie adviezen hierin. Groet PHTB


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Je “moet” deze via assistent callibreren , gaat niet via de app.
Ik weet niet hoe groot jouw scherm is van je pc. Ik heb een 15 inch en daar gaat het goed op.
Net zoals je de firmware via assisent update , sluit je de mavic met n usb kabel aan. Zodra assistent de drone herkent, klik je op het icoontje. Links kan je op callibrate vision sensors drukken en volg je de instucties. Let op dat je drone zelf niet van links naar rechts , boven naar beneden beweegt , maar stil vasthoud in 1 positie en alleen de drone in principe vanuit die positie draait. Ik haal de propellors er altyd eerst af , want die zitten vind ik af en toe in de weg.
Succes


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Assistent voor de mavic kan je downloaden via de dji.com site.
Consumers drones , dan mavic , dan klikken op downloads en zie je assistent voor apple of windows.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Eric, als ik naar de instructie video kijk, zie de drone een soort vierkante beweging maken. Ook zijn er verschillende downloads, vandaar mijn vraag welke moet ik hebben.
Mijn pc scherm is gelukkig groot genoeg. Ik ga gewoon jouw advies eens uit proberen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Eric, als ik naar de instructie video kijk, zie de drone een soort vierkante beweging maken. Ook zijn er verschillende downloads, vandaar mijn vraag welke moet ik hebben.
Mijn pc scherm is gelukkig groot genoeg. Ik ga gewoon jouw advies eens uit proberen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Ja klopt maar je moet de drone op 1 plek voor t scherm bewegen en dan alleen uit je hand laten bewegen/ draaien en dan de blauwe puntjes volgen die je op t scherm krijgt. ( dus in principe drone stil houden en alleen richten en draaien, als je begrijpt wat ik bedoel)
Volgens mij meende ik me te herinneren dat je de platinum hebt toch en niet de mp2 ?en heb jij windows ?

Dan is het versie 2v1.2.5 die je moet hebben

Als je apple hebt dan 2v1.2.4


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ja, ik heb een platinum uitvoering en Windows en ik ga het verder uitproberen. Wish me luck......Bedankt Eric
.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ja, ik heb een platinum uitvoering en Windows en ik ga het verder uitproberen. Wish me luck......Bedankt Eric
.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Wel ja gaat je wel lukken. Het is soms tricky. Ben dan maar blij dat je de mp2 en zoom niet hebt. Daar moet je om de ongeveer 130 vluchten sensors callibreren en die hebben er heel wat meer.
Trouwens als je zonder ze te callibreren vliegt is t ook geen probleem. Heb wel ns weken doorgevlogen. Ik vlieg zoiezo bijna altyd met de sensors uit. Alleen de onderste laat ik aan.
Anyway ik hoor wel of t gelukt is


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: