Brandplaatje op Mavic?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Blijkbaar wil niemand zich hieraan branden. De Mavic is vrij klein en vol met sensoren. Zelfs DJI doet hier geen uitspraak over.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
DJI Support geeft aan dat eigenlijk de beste plek op de batterij is, maar eigenlijk gaven ze ook aan dat zij niet adviseren om ook maar iets op de drone vast te zetten.

Vraag mij af of IL en T het goed vind dat het op de batterij zit en niet op de drone zelf. Zou betekenen voor elke batterij een tag bestellen
 
DJI Support geeft aan dat eigenlijk de beste plek op de batterij is, maar eigenlijk gaven ze ook aan dat zij niet adviseren om ook maar iets op de drone vast te zetten.

Vraag mij af of IL en T het goed vind dat het op de batterij zit en niet op de drone zelf. Zou betekenen voor elke batterij een tag bestellen

Ik denk niet dat ze het goedkeuren op de batterij maar het is het navragen waard.

Als je toch een brandplaatje plakt op de mavic, verspeel je dan niet de garantie? DJI geeft namelijk aan dat je er niets op moet bevestigen.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
Ik denk niet dat ze het goedkeuren op de batterij maar het is het navragen waard.

Als je toch een brandplaatje plakt op de mavic, verspeel je dan niet de garantie? DJI geeft namelijk aan dat je er niets op moet bevestigen.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp

DJI geeft inderdaad aan dat je er niks op moet plakken vanwege de garantie, maar op de vraag waar ik hem het beste kan plaatsen geven ze gewoon geen antwoord.

Kan mij bijna niet voorstellen dat er hier geen forumgangers zijn die een Mavic hebben en deze commercieel gebruiken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
DJI geeft inderdaad aan dat je er niks op moet plakken vanwege de garantie, maar op de vraag waar ik hem het beste kan plaatsen geven ze gewoon geen antwoord.

Kan mij bijna niet voorstellen dat er hier geen forumgangers zijn die een Mavic hebben en deze commercieel gebruiken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Ik heb die vraag aan DJI gesteld. Kreeg eerst een vaag antwoord. Later werd er gezegd dat er niks anders dan een sticker erop kon. Alles wat van metaal is kan de sensors storen.

Volgens mij is Nederland de enigste land waar je een brandplaatje op de Drone moet plakken. De meestal strengere FAA vind een sticker met gegevens voldoende. Zou hier ook goed kunnen toch?
 
Heb de vraag trouwens op een aantal buitenlandse forums gezet maar tot op heden is er niemand die hier iets over wil zeggen.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
Van een andere forum een antwoord gekregen. Het plaatje zo ver mogelijk op de neus plaatsen. Zit geen antenne of sensor en dus de minste kans op storingen.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
Dit is precies wat ik in gedachten heb. Zal dit binnenkort maar eens gaan fixen.
 
Zijn er eigenlijk geen stickers die aan de specs voldoen, zodat je geen metalen plaatje op de drone hoeft te plakken?
 
Ben bang van niet.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
Nope, geen stickers die na brand nog leesbaar zijn...
Vandaar de metalen plaatjes.
Iets keramisch met ingegraveerde data zou ook kunnen. Dat geeft minder afscherming dan metaal.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik zit te denken aan een dun plaatje aluminium en dan zelf de boel erin ponsen. Een vriend van mij heeft een set letters en cijfers om dat te kunnen doen. Dan kan ik zelf het formaat bepalen (met de lettergrootte in acht nemende) en kost het het minst aan geld lijkt mij.
 
Voor €13 heb je 2 tags. Dus ga dan niet zelf rommelen.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp
 
  • Leuk
Waarderingen: Tommy Klinckenberg
Ik heb wellicht nog een optie gevonden: bij een 3D print winkel kun je een Bottom Mount kopen voor de Mavic, waar je een 360 camera aan kan hangen. De sensoren worden hierdoor niet verstoord, en het lijkt me dat als een 360 camera niets aan GPS etc verstoort, een metalen plaatje op diezelfde plek ook niets verstoort. De bottom mount klik je er onder en als je daar het brandplaatje op bevestigt, hoef je niet te boren of iets te plakken op de Mavic. Hoe denken jullie hierover?

DJi Mavic Bottom Mount With GoPro connector & came by jeanmariecannie on Shapeways
 
Ik heb wellicht nog een optie gevonden: bij een 3D print winkel kun je een Bottom Mount kopen voor de Mavic, waar je een 360 camera aan kan hangen. De sensoren worden hierdoor niet verstoord, en het lijkt me dat als een 360 camera niets aan GPS etc verstoort, een metalen plaatje op diezelfde plek ook niets verstoort. De bottom mount klik je er onder en als je daar het brandplaatje op bevestigt, hoef je niet te boren of iets te plakken op de Mavic. Hoe denken jullie hierover?

DJi Mavic Bottom Mount With GoPro connector & came by jeanmariecannie on Shapeways
Ik vraag mij af of iets op de neus niet handiger is. Volgens iFixit (zie filmpje hieronder) lijkt er niet veel in de neus te zitten, anders dan wat kabeltjes die naar de gimbal en sensoren gaan.
Die bracket voor eronder, belemmert die niet de opstijg/landingsmogelijkheden en de sensoren aan de onderkant?

(
)
 
Volgens de video bij dat artikel belemmert het niets; het grote voordeel vind ik dat het makkelijk verwijderbaar is voor wanneer je hem bv op vliegvakantie mee wil nemen (geen discussie bij douane over eventueel zakelijk karakter van bezoek land, met name Amerika), en/of wanneer je hem door wil verkopen.
 
Brandplaatje moet vast op Mavic gemonteerd worden. Niet op een mount of batterij of iets anders wat te verwijderen is. Doe je dat toch dan voldoe je niet aan de luchtvaart eisen en pleeg je een misdrijf met een strafblad als gevolg.



Ik hoor en ik vergeet
Ik zie en ik onthoud
Ik doe en ik begrijp