bijna mijn nieuwe DJI Mavic drone verloren

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Dat is ook zeker zo.
Maar met zo'n regels ga je ze zeker de regels breken.

De wetgeving kan ook te ver gaan.
Maar je houdt het toch niet meer tegen. Het is het zelfde met illegaal film downloaden. Dit hou je ook nooit meer tegen.

Gr.
Henk




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dat is ook zeker zo.
Maar met zo'n regels ga je ze zeker de regels breken.

De wetgeving kan ook te ver gaan.
Maar je houdt het toch niet meer tegen. Het is het zelfde met illegaal film downloaden. Dit hou je ook nooit meer tegen.

Gr.
Henk




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Daar heb je gelijk in Henk,

maar t is nou eenmaal verboden daarom stream ik m'n films alleen nog maar

Maar alle gekheid op n stokje......Persoonlijk ben ik van mening dat er idd teveel beren op de weg worden gezien!

Dat je met een Drone niet boven mensenmenigten mag vliegen snap ik, boven mensenmenigten ook je kunt per slot van rekening vanaf 120 meter ook aardige shots maken wanneer je niet er recht boven hangt....
Mijn drones zijn nog nooit "zomaar" uit de lucht komen vallen, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren daarom is t goed dat er regels zijn.
Dat boven aaneengesloten bebouwing is trouwens meer een privacy issue als iets anders denk ik, en dat schrijvende.... aaneengesloten bebouwing,dat betekend zoveel als boven steden en dorpen....(volgens mij)
Boven wegen is natuurlijk echt een veiligheidsding..... het zal je maar gebeuren...... dat je een dromen door je voorruit krijgt als je met 80 (of erger nog 130) ergens rijdt.
Dat je een keer de weg dwars oversteekt is natuurlijk, in een land zo dichtbevolkt als Nederland, een reële mogelijkheid, maar het gaat erom dat iedereen gewoon zijn gezonde verstand gebruikt.

Waar ik echt een probleem mee heb is de natuurgebieden..... ik ben zelf altijd graag buiten en het liefst in de natuur. Daar hebben ze nu een verbod bij ons opgelegd. Het reeds besproken N2000 "probleem" Nu kan ik er hier enigszins mee uit de voeten omdat het gaat om een opstijg- en landingsverbod maar waar het mij om gaat is de motivatie...... die slaat echt nergens op! een drol zou teveel de rust verstoren, vogels angst aanjagen en het broedseizoen verstoren.....

Ik heb boven een klein gebied dichtbij gevlogen en ik heb inderdaad de vogels zien opvliegen toen ik in de buurt kwam.....om ze vervolgens een rondje te zien doen en weer op bijna dezelfde plaats te landen, ik vloog toen redelijk laag en heb op de terugweg iets hoger gevlogen..... geen centje pijn! Niet voor mij, niet voor de vogels. dus dat is zwaar overtrokken. Herten heb ik ook gefilmd in het bos hier vlakbij dat zijn inderdaad vluchtdieren, dus dat doen ze, maar ook niet verder dan dat ze normaal wegrennen voor bv. een mens of fietser oid, als je er maar niet achteraan vliegt....

Ik probeer me aan de regels te houden maar ook ik rijd wel eens te hard........

Groet,

Flybert