Bijeenkomst over EU drone-regelgeving (11 april 2019)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ga jij ook naar deze bijeenkomst?

  • Ja

    Stemmen: 5 83,3%
  • Nee

    Stemmen: 1 16,7%
  • Misschien

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat organiseert op 11 april 2019 een bijeenkomst die in het teken staat van de aankomende Europese regelgeving voor drones.

Uit de uitnodigingstekst:

"Binnenkort stemt de Europese Raad over Europese regelgeving voor drones. Daardoor zal onze nationale regelgeving vervangen worden door EU regelgeving voor civiele drones.

Deze Europese regelgeving biedt nieuwe kansen voor drones en maakt de weg vrij voor innovaties. Hiermee ontstaan er ook voor de Nederlandse drone industrie nieuwe mogelijkheden.

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nodigt u daarom graag uit voor een kennisbijeenkomst op 11 april a.s. Tijdens het ochtenddeel wordt u onder andere bijgepraat over wat de Europese regelgeving inhoudt, hoe deze in Nederland geïmplementeerd wordt en welke kansen dat met zich meebrengt. In de middag nemen we u mee in de mogelijkheden en toepassingen binnen de kansrijke domeinen Inspectie en infrastructuur, Smart Logistics, Safety en Security, Agro en natuur.

Tijdens deze kennisbijeenkomst is er volop ruimte vrijgemaakt voor vragen, dialoog en discussie.

Bent u ook benieuwd naar de nieuwe kansen die ontstaan? Dan verwelkomen wij u graag op 11 april!"

Aanmelden is verplicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Interessant, zowel privé als mogelijk voor de ROC-L geregistreerde drone die we op het werk hebben.
Ik heb me net ingeschreven.
 
Interessant en had graag gekomen, maar past niet in de agenda!
 
Ik wil ook wel graag komen maar vlieg niet beroepsmatig. Ze vragen om bedrijf en functie, verplichte velden. Is het ook voor hobby vliegers? Ik denk er wel over na om in de toekomst commercieel te vliegen.
 
Ik wil ook wel graag komen maar vlieg niet beroepsmatig. Ze vragen om bedrijf en functie, verplichte velden. Is het ook voor hobby vliegers? Ik denk er wel over na om in de toekomst commercieel te vliegen.
Ik vlieg ook niet beroepsmatig (alleen hobbymatig met Spark, later dit jaar waarschijnlijk met Mavic 2 Zoom). Ooit commercieel gaan vliegen sluit ik zeker niet uit, maar zie ik ook niet snel gebeuren. Mijn werkgever heeft echter wel een PH-geregistreerde P4P met ROC-Light en twee opgeleide vliegers (anders dan ikzelf). Ik heb ingeschreven met naam van mijn werkgever en functieomschrijving ("softwareontwikkelaar").

Je kunt vast ook wel inschrijven met je huidige werkgever en functie, of zelfs met bedrijf "'n.v.t." en functie "amateur dronevlieger"; het gaat waarschijnlijk toch vooral om zaalkeuze (redden we het, of moeten we alternatieve grotere zaal gaan regelen?) en catering. En als je te horen mocht krijgen dat je niet welkom zou zijn, dan weet je dat dan ook, toch?

Als je erbij zou willen zijn zou ik dus gewoon inschrijven.
 
Is er (behalve Wiebe, die ik al rond heb zien lopen) misschien nog iemand van het forum bij BOVAG in Bunnik vandaag?
 
Yep ik. Blauw fijn gestreept overhemd. Iphone in borstzak
 
Laatst bewerkt: