Mavic Mini bestandsgrootte video instellingen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Klaaz

Active Member
Lid geworden
4 apr 2020
Berichten
364
Waarderingsscore
125
Punten
43
Leeftijd
49
Locatie
Nederland
Ik vroeg me af hoe het zit met de bestandsgrootte bij de verschillende camerainstellingen,
verrassende uitkomst moet ik zeggen, het ontloopt elkaar niet zoveel.
Voortaan film ik dus alles in 2.7, ook omdat de omzetting op youtube dan beter is (ergens gelezen)

storagetestMM.JPG

Ik heb 10 seconden gefilmd op een vast standpunt, dat de opname op 2.7 30 fps minder ruimte in beslag neemt dan die ervoor zit waarschijnlijk er in dat die opname eerder 9 seconden was en die ervoor richting de 11 sec.
 
Dat is grappig ik zou juist concluderen alles op 1080p te filmen. Wanneer meer pixels geen groter bestand geven dan wordt er teveel weggegooid.
 
Dat is grappig ik zou juist concluderen alles op 1080p te filmen. Wanneer meer pixels geen groter bestand geven dan wordt er teveel weggegooid.

Ik vind dit ook raar. Had gehoopt dat iemand hier iets zinnigs over kon zeggen.

Als ik de testfilmpjes op fullscreen afspeel en ik neem een screenshot van een detail, dat ziet dit er in 2.7 wel een fractie scherper uit. Marginaal.
 
Kijk eens onder de details van de eigenschappen van de video's naar de data rate en bitrate. Deze bepalen ook hoe groot het bestand wordt.
 
Laatst bewerkt:
Hier twee video's van Techquickie met algemene uitleg over compressie.

 
Kijk eens onder de details van de eigenschappen van de video's naar de data rate en bit rate. Deze bepalen ook hoe groot het bestand wordt.

Interressante ontdekking. Dit zaakje stinkt en moet tot op de bodem uitgezocht worden. Ik zou de test eens herhalen voor de zekerheid met een wat langere opnametijd bijv. 1 min.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
De bitrates zullen wel ongeveer hetzelfde zijn, dat is namelijk de reden dat de bestanden allemaal even groot zijn.
 
De bitrates zullen wel ongeveer hetzelfde zijn, dat is namelijk de reden dat de bestanden allemaal even groot zijn.

Zallen en zullen, maar ik zou het toch graag bevestigd zien door Klaaz. Dan weten we het zeker.
 
Zallen en zullen, maar ik zou het toch graag bevestigd zien door Klaaz. Dan weten we het zeker.

Oke, hier een overzicht van de bitrates, wat ik hieruit niet begrijp is dat in 1080 dit de framehoogte is en in 2.7 is dit de framebreedte?
DJI_gegevens test.jpg
 
Dat 2720 formaat ken ik niet. De resolutie-verhoudingen zijn standaard:
Bij 1080,1920x1080 (b,h)
Bij 2K, 2048x1536
 
Dat 2720 formaat ken ik niet. De resolutie-verhoudingen zijn standaard:
Bij 1080,1920x1080 (b,h)
Bij 2K, 2048x1536

Oke, bij 2K is het dus ook de horizontale dat 2K maakt?
En bij 1080 de verticale, dat is toch vreemd?
 
Oke, bij 2K is het dus ook de horizontale dat 2K maakt?
En bij 1080 de verticale, dat is toch vreemd?

Heb het even nagezocht, klopt wel, HD 1080 is verticaal. 2K en 4K is horizontaal