Beschadigde video bestanden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Harmls

Active Member
Lid geworden
26 aug 2022
Berichten
100
Waarderingsscore
45
Punten
28
Leeftijd
59
Locatie
Hoorn (NH)
Heb nu een paar keer gehad dat ik bestanden heb die ik niet kan afspelen omdat ze beschadigd zijn. Is dit iets wat vaker voorkomt of doe ik iets verkeerd . Gebruik een ScanDisk 128 GB Extreme mini SD. DJI Mini 2 drone.
 
Drone uitgeschakeld voordat je de opname hebt gestopt?
 
Het kan zijn dat de pc (laptop) een melding geeft van een beschadigd bestand. Vaak als je dan even wacht krijg je toch de data door.
Belangrijk is dat je minstens een ‘3’ in het kommetje hebt staan op je sd kaartje en 30 of 60 achter de V. (Die is om video weg te kunnen schrijven met de goede snelheid). Hoger mag ook, lager niet.
Kijk voor sd-kaart informatie op www.dronerik.nl en dan onder de rubriek ‘algemeen’.



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Vaak ligt de oorzaak inderdaad in het feit dat je de drone hebt uitgezet terwijl hij nog aan het filmen was. Het videobestand wordt dan niet op de juiste manier afgesloten.

In de Mini 2 kun je een beschadigd bestand vaak repareren door het SD-kaartje opnieuw even in de drone te plaatsen en dan de drone aan te zetten. In de opstartprocedure worden dan de al aanwezige bestanden gecheckt en eventueel gerepareerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: AlexLeys en Harmls
Vaak ligt de oorzaak inderdaad in het feit dat je de drone hebt uitgezet terwijl hij nog aan het filmen was. Het videobestand wordt dan niet op de juiste manier afgesloten.

In de Mini 2 kun je een beschadigd bestand vaak repareren door het SD-kaartje opnieuw even in de drone te plaatsen en dan de drone aan te zetten. In de opstartprocedure worden dan de al aanwezige bestanden gecheckt en eventueel gerepareerd.

Goede Tip! Heb alleen de sd kaart al leeggemaakt. Wordt dus een tweede mini sd kopen.
 
Goede Tip! Heb alleen de sd kaart al leeggemaakt. Wordt dus een tweede mini sd kopen.
Of een tweede SD-kaartje nodig is, dat betwijfel ik. Ik zou gewoon na het kopiëren van de videobestanden naar de pc even checken of ze beschadigd of niet.
Zitten er dan inderdaad beschadigde bestanden bij, dan stop je het kaartje even opnieuw in de drone. Vervolgens zet je de drone aan, en als deze daarna goed en wel is opgestart zet je hem na korte tijd op de juiste wijze weer uit. De beschadigde bestanden zouden hierna hersteld moeten zijn. Vervolgens kun je deze opnieuw naar je pc kopiëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Harmls