Bereik en stabiliteit verbinding Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Herbieferbie

New Member
Lid geworden
7 jul 2018
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
58
Locatie
oid hastel
Hoi Allemaal, ik ben voornemens de mini 2 fly more aan te schaffen
Zijn er mensen die iets zinnigs kunnen vertellen over de kwaliteit en stabiliteit van de verbinding via occusync 2.0
met de mavic pro haalde ik gemakkelijk 2 km en een obstakel leverde ook weinig storing op , ik ben benieuwd hoe dat met de mini 2 zit
 
Ik heb de mini2 op mn werk, het kan aan de locatie liggen maar ik vind de verbinding tegenvallen, regelmatig op korte afstand al signaal verlies.
De Mavi Mini (1), die ik prive vlieg, haalde van het weekend nog ruim 1 km zonder weak signal melding.
De Pro heb ik nog nooit signaalverlies mee gehad.
 
Ik heb juist erg goede ervaringen met de Mini 2. Maar ik vlieg dan ook meestal in open gebieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Ja die mini 1 heb ik weggedaan, als ik over mijn eigen huis heenvloog en aan de andere kant daalde was het al verlies van verbinding. had gehoopt dat de mini 2 net zo goed zou zijn als de mavic pro daar haalde ik gemakkelijk 2 km + mee
 
Ach ja, het is maar net waar je vandaan komt hè? Ik was een drone gewend met max. 1 km bereik (wat ik op zich prima vind trouwens). En daar ga ik nu met gemak ver overheen; maar dat dan wel in open gebieden en met de RC in de juiste richting.
 
op meer dan een kilometer afstand kan je, zelfs in open gebied, je drone toch niet meer zien?
zo groot is een mavic nu ook weer niet toch... ik heb soms al moeite om boven de 100m hoogte te gaan en 'm nog te zien, laat staan tien keer zo ver...
 
  • Leuk
Waarderingen: Crimino en Ardjoen
op meer dan een kilometer afstand kan je, zelfs in open gebied, je drone toch niet meer zien?
Klopt. Maar toch is het natuurlijk wel leuk om eens te testen hoe stabiel de verbinding over een grotere afstand is.
 
Ik vlieg ook meestal in VLOS, maar heel soms zie je wat verder iets moois en dan vlieg je daar toch graag nog ff heen voor paar mooie beeldjes, zonder te moeten terugkeren, inpakken, verplaatsen en repeat ritueel. En dus is het idd wel fijn om enige stabiliteit te hebben.

In die omstandigheden gebeurt het bij mij zelden dat ik 'signal lost' heb met mijn Mini 2. Of het was dat ik zonder het goed te beseffen gedraaid stond met de RC tov de drone.
En ook achter een huis neerdalen geeft geen verlies van signaal bij mij.

Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app
 
nou ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een mavic 2 pro / hasselblad fly more gekocht met mooie koffer en smart controller voor 900 euro dan weet ik zo goed als zeker dat de verbinding ok is, volgens mij heb ik dat niet slecht gedaan voor die prijs, ook nog dji care erbij
 
nou ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een mavic 2 pro / hasselblad fly more gekocht met mooie koffer en smart controller voor 900 euro dan weet ik zo goed als zeker dat de verbinding ok is, volgens mij heb ik dat niet slecht gedaan voor die prijs, ook nog dji care erbij
Of die goeie connectie nu verzekerd is, dat zou ik niet durven beweren. Nu ben je wel aan iets meer regels gebonden.
Een goeie prijs is het allesinds zeker !
 
Nou je hebt gelijk ik haal max een kilometer terwijl ik met mijn mavic 1 2.5 haalde grommmmm