Belgische droneguide nu offline op 31 december 2020

Aanvraag gedaan voor morgen een gebied kleiner dan 1km2 en 3,5 km verwijderd van de luchthaven Antwerpen en de reden dat het is afgewezen is : "Vluchtaanvragen dienen ten minste 8 dagen voor de vlucht te worden ingediend." is dit niet sterk overdreven?
 

Bijlagen

  • Screen Shot 03-10-21 at 12.47 PM.PNG
    Screen Shot 03-10-21 at 12.47 PM.PNG
    35,7 KB · Weergaven: 13
Dat zijn de regels.. Ik had toen voor in Oostende een aanvraag gedaan 7 dagen op voorhand. Was ook zonder pardon live afgewezen wegens min. 8d. Deed dan als test en voor het geval van een nieuwe identieke aanvraag voor een week later, en deze werd binnen de 12u goedgekeurd. Ik kan best aannemen dat ze voor zo een 'gevaarlijke' plek meer tijd nodig hebben om manueel alles uit te checken. En ja, door corona, wegens het minimaal aantal vluchten hebben ze meer tijd om groen licht te geven. Niet vergeten dat mijn goedkeuring een ganse waslijst van restricties had. Dus ja, de veiligheidsregels zijn waarschijnlijk terecht heel zwaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: TonioRoffo en Didier
Waar vind ik dat exploitatie nummer? Heb even nagekeken via OpenAM en daar staat een nummer als operator in de stijl van : BELnkdgxxxxxx is dit het nummer wat je bedoelde?
 
Waar vind ik dat exploitatie nummer? Heb even nagekeken via OpenAM en daar staat een nummer als operator in de stijl van : BELnkdgxxxxxx is dit het nummer wat je bedoelde?
Is hier allemaal een beetje door elkaar aan het sukkelen... Voor alle duidelijkheid? Je hebt eerst de registratie volledig doorlopen? Is niet allemaal zo logisch soms. Zoja OK. Zonee? Check deze dan even mocht je het al niet hebben gedaan. Dit is een complete handleiding van registratie tot aanvraag.... Alle stapjes moeten kloppen...
 
Ik zie hierboven dat alles qua registratie en zo wel OK moet zijn, anders kan je geen aanvraag doen denk ik.
Me dunkt is de aanvraag termijn té kort op de gewenste uitvoeringsdatum. Die aanvraag tijd moet je wel respecteren.
 
Misschien een domme vraag voor sommigen onder jullie, maar het is me echt niet duidelijk. Met mijn DJI mini 2 en mijn open A1/A3 certificaat, mag ik in deze tool óók vluchten aanvragen om, bijvoorbeeld, in de CTR van Brussel te vliegen?
 
Aanvraag gedaan voor morgen een gebied kleiner dan 1km2 en 3,5 km verwijderd van de luchthaven Antwerpen en de reden dat het is afgewezen is : "Vluchtaanvragen dienen ten minste 8 dagen voor de vlucht te worden ingediend." is dit niet sterk overdreven?
Klopt niet. 8 dagen op voorhand is voor VLL1 (DSA Quick Start Guide), zit je echt niet te hoog?

Ik dien met hetzelfde toestel in dezelfde zone aanvragen 3 uren op voorhand in, met een onmiddellijke goedkeuring.



Persoonlijk zou ik met dit weer de DM2 niet in de lucht gooien, maar als je het toch doet ... deel je ervaring.
 
Bedankt voor de bijlage met duidelijk uitleg, hierbij een printscreen van mijn registratie en denk dat dit Ok is.
 

Bijlagen

  • Screen.png
    Screen.png
    61,2 KB · Weergaven: 10
Klopt niet. 8 dagen op voorhand is voor VLL1 (DSA Quick Start Guide), zit je echt niet te hoog?

Ik dien met hetzelfde toestel in dezelfde zone aanvragen 3 uren op voorhand in, met een onmiddellijke goedkeuring.



Persoonlijk zou ik met dit weer de DM2 niet in de lucht gooien, maar als je het toch doet ... deel je ervaring.
Neen ik ga zeker niet vandaag vliegen :) iets te riskant of zelfs onverantwoord :)
 
Heb voor de fun een vlucht aangevraagd met terug een afwijzing zie printscreen.Screen Shot 03-11-21 at 10.34 AM.PNGScreen Shot 03-11-21 at 10.34 AM.PNG
 
EBAW VLL1 toch?
Ik vrees dat je toch 8d op voorhand moet de aanvraag doen voor die plek.
Check even Geozones
Dan kan je het volledige overzicht zien en ook :
>>>>Men moet beschikken over een voorafgaande vluchtvergunning van SPACC aangevraagd minstens 8 werkdagen voor de vlucht.
 
Heb voor de fun een vlucht aangevraagd met terug een afwijzing zie printscreen.Bekijk bijlage 2508Bekijk bijlage 2508
Je zit in VLL1. Doe eens eenzelfde aanvraag ten Noorden van Ranst (ontwijk wel de civiele helihavens daar)? Ik denk dat op jouw locatie de VLL1 vanaf GND tot 400 ft geldt. (What is a VLL? | skeyes Drone Support Wellicht zit je in de aanvliegroute naar Deurne.



n VLL1, there continue to be differences between flying in different categories.
  • In the Open category, if your flight has been authorized through the DSA tool, you have a maximum flight height of up to the tallest obstacle in a 100m radius, with an overall max ceiling of 150 ft AGL (Above Ground Level). All other VLL1 airspace is not allowed for Open category drones.
  • In the Specific category, if your flight has been authorized through the DSA tool, you are allowed to plan and fly your operation in whichever part you please in VLL1.
    If you wish to fly in VLL1, please submit your flight authorization request via the DSA tool at least 8 days before your operation date.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet wat ik verkeerd ingeef maar alles wordt afgewezen? Iemand enig idee?

Bekijk bijlage 2500
Dubbelklik eens op die afgewezen slots, je krijgt een mooie uitleg te zien.

Let ook op je tijdslot, dat is in UTC, dus 11->16 is 12-17 onze tijd (in wintertijd), misschien heb je die daarmee te vroeg ingegeven?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand vd locals > Koksijde - Nieuwpoort < Ervaring met wat DJI fly app doet in de kustgebieden, buurt luchthavens? Ben er binnenkort voor een weekje, vandaar. Ik hou natuurlijk droneguide in de gaten ivm HTA. Deze zijn meestal beperkt in tijd. En er zijn gaten waar je dan vrij kan/mag vliegen. Ik heb zo'n gat gevonden tussen Oostduinkerke en Nieuwpoort. Maar ik vroeg me af of de DJI fly app dan geen beperkingen oplegt. Normaal gezien zou het moeten lukken? Maar heb het nog niet geprobeerd, vandaar.

1616144201113.png
 
Heeft iemand vd locals > Koksijde - Nieuwpoort < Ervaring met wat DJI fly app doet in de kustgebieden, buurt luchthavens? Ben er binnenkort voor een weekje, vandaar. Ik hou natuurlijk droneguide in de gaten ivm HTA. Deze zijn meestal beperkt in tijd. En er zijn gaten waar je dan vrij kan/mag vliegen. Ik heb zo'n gat gevonden tussen Oostduinkerke en Nieuwpoort. Maar ik vroeg me af of de DJI fly app dan geen beperkingen oplegt. Normaal gezien zou het moeten lukken? Maar heb het nog niet geprobeerd, vandaar.

Bekijk bijlage 2552

Dat kan je hier even dubbelchecken:

Geo Zone Map - Fly Safe - DJI

Op zich valt het goed mee (tot nu toe toch) - Ik heb al gevlogen in de VLL2 zones rond Antw & Brussel. Antwerpen is gewoon een warning zone (verantwoordelijkheid nemen & bevestigen klikken en voor Brussel kreeg ik een plafond van 100m toegewezen, terwijl ik niet over de ~40 mag (Skeyes VLL2)

Maar ja, hier even checken idd.