Beginner met wat vragen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Michelle86

New Member
Lid geworden
7 mei 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
38
Locatie
Gouda
Hoi hoi

Ik ben van plan om te beginnen in de drone wereld.
Momenteel ben ik fotografe en ik wil wat mooie foto's kunnen maken met een drone als ik hem meeneem.
Ik lees al stiekem een tijdje mee maar ben eerdaags van plan de stap te zetten.. maar ik zit nog met wat punten

Ik heb m'n oog op de Dji spark, Air, Mavic.. maar ben er nog niet helemaal uit.

De spark is klein, goedkoop maar helaas maar 1080 en geen raw photo's
Air is wat duurder 4k en wel raw.
Mavic hetzelfde maar volgens mij iets stiller en een betere verbinding (geen wifi)

Andere modellen/merken zijn ook wel leuk maar het voordeel van de Dji's vind ik dat ze compact zijn en ik ze in m'n rugzak mee kan nemen.
(uiteraard eerst kijken of er gevlogen mag worden voor ik zoiets doe)

Mijn budget ligt rond de 900..

Daarvoor kan ik of de gewone mavic pro nemen.
De mavic air fly more combo (lijkt me wel handig)
Of de spark fly more combo.

Ik lees en hoor ook overal dat de wifi verbinding soms wegvalt enz. daar zit ik uiteraard ook niet op te wachten.
De verbinding van de mavic pro zou dan beter zijn.

Kortom... ik zit met een dilemma :p iemand wat opheldering of tips?


Kleine samenvatting..

Nieuw.. wil drone compact meenemen en gebruiken waar het mag... rond de 1000 euro

Alvast bedankt :)
 
Welkom michelle ik zou denk ik voor de mavic air gaan omdat er weinig verschil inzit met de mavic pro

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Kies voor een Mavic pro, eventueel met stille props. Dan heb je een uitstekende camera en redelijk stille drone met veel instel mogelijkheden. Kompakt en makkelijk mee te nemen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
Misschien even op YouTube kijken naar wat vergelijkingen tussen de Mavic Pro en Air. En voor jezelf bedenken wat je ermee wil doen. Voor het prijsverschil kan je overwegen om bv weer een extra accu of iets anders te kopen... Succes!

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Thanks!

Het word nog inderdaad even goed kijken.. de een zegt dit de ander dat.. de een vind de air perfect en de andere zegt dat hij steeds uitvalt en de verbinding slecht is.
Geen idee allemaal maar als hij rechtomhoog kan vliegen en wat plaatjes kan schieten in raw ben ik al blij :) wie weet een klein stukje vliegen.
Maar ik hoef zeker geen drone die enorme afstanden kan leggen.. ik kan het mis hebben maar je moest hem altijd in zicht houden toch?

Iig nog even goed naar de reviews kijken op youtube :en dit forum doorspitten
 
Misschien wat minder handzaam om mee te nemen. Maar al een tweede hands DJI Phantom overwogen? Veel zijn overgestapt naar de Mavic en doen hun Phantom de deur uit...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Die zijn qua fotografie wel beter heb ik begrepen, maar de inklap mogelijkheden van de mavic's spreken me juist enorm aan.
Ik stop hem liever in m'n rugtas dan dat ik een hele aparte koffer meeneem :)
 
In dat geval, zou ik gezien je argumenten lekker voor de Mavic Air gaan. Dan kan je voor het verschil in prijs eventueel nog accessoires erbij kopen. Mocht het allemaal niet bevallen dan denk ik dat de Air ook makkelijker weer te verkopen is...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Dat lijkt me inderdaad de beste keus.

Nog even goed kijken of die verbinding echt zo'n ramp is.. maar dat zal wel meevallen anders zouden ze ze niet verkopen.
Tnx iig voor de antwoorden iedereen :)
 
Beste Michelle, op marktplaats kan je goed zaken doen, wel goed opletten en zelf gaan kijken.
De Mavic pro is m.i de beste keus, ook op langere termijn. Ik heb heel lang tussen diverse drones getwijfeld . De volwassen Mavic pro (weliswaar de platinum uitvoering) is het geworden.
Stil betrouwbaar en fijn te vliegen met tig instel mogelijkheden.
Succes met je keuze
 
  • Leuk
Waarderingen: Michelle86
Mavic platinum is ideaal. Wat voor mij het belangrijkste is , is de camera en het geluid die n drone produceert. Mpp is de stilste van alle drones. In iedergeval ga niet voor de spark. Slechte verbinding, slechte camera ( alleen 1080 , 30 fps), het is meer n speelgoed drone om mee te vliegen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Nou hoor je het ook eens van een ander. Heb je de middelen, ga dan voor de platinum uitvoering. DJI-Mavic-Pro-Platinum.jpg


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Voor nieuw is Dronekenner m.i de interessantste aanbieder en bij jouw in de buurt. Staan zeer goed bekend.
 
Mavic platinum is ideaal. Wat voor mij het belangrijkste is , is de camera en het geluid die n drone produceert. Mpp is de stilste van alle drones. In iedergeval ga niet voor de spark. Slechte verbinding, slechte camera ( alleen 1080 , 30 fps), het is meer n speelgoed drone om mee te vliegen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Hier zeg je wel wat. Ik maak mooie beelden met mijn Spark en heb er veel plezier van. En hij kost de helft dus ja minder mogelijkheden en mindere specs. Maar om de Spark een speelgoeddrone te noemen vind ik een beetje neerbuigend naar de Spark bezitters...

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Thanks allemaal!

Ik ga internet eens afspeuren naar wat leuke deals :)
 
Thanks!

Het word nog inderdaad even goed kijken.. de een zegt dit de ander dat.. de een vind de air perfect en de andere zegt dat hij steeds uitvalt en de verbinding slecht is.
Geen idee allemaal maar als hij rechtomhoog kan vliegen en wat plaatjes kan schieten in raw ben ik al blij :) wie weet een klein stukje vliegen.
Maar ik hoef zeker geen drone die enorme afstanden kan leggen.. ik kan het mis hebben maar je moest hem altijd in zicht houden toch?

Iig nog even goed naar de reviews kijken op youtube :en dit forum doorspitten
Dan kan een hubsan501s ook wat zijn maar weet niet of de foto's raw zijn. Effe googlen. Makkelijk te vliegen drone vliegt minimaal 20 minuten heel compact . Is uit te breiden naar zender als je op waypoint wilt vliegen. Dus Keuze uit 3 zenders. Geen wifi prrobleem.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Hibsan 501s 7 4v 2700mah 20 tot 23 minuten vliegtijd batterijen zijn ook niet echt duur. Folow my,gps rtl mode en altedude. Komt ook bij te lage batterij fatsoenlijk op de grond Ook kan kan je op manuel lekker flippen met hem . Voor kleine 400 euro ben je klaar zo als op de afbeelding. Met Waiypoint zender kost hij tussen de 800 en 900 euro nieuw 1526132138775.jpg1526132272361.jpg

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Michelle ik zou altijd voor de Mavic Pro gaan. Altijd een rock solid verbinding