Beginner kan niet beginnen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

erres

New Member
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
22
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
75
Locatie
Frankrijk
Onlangs een DJI Mavic Pro aangeschaft.
Na het lezen van een gedeelte van de gebruiksaanwijzing en het zien van een aantal tutorials dacht ik maar eens te beginnen.
DJI app gedownload en geconfigureerd - Remote Control aangezet- Drone aangezet - App aangezet.
In het scherm van de remote control komt te staan: beginner (klopt).
De app gaat naar een menu waar staat: Kompas calibreren - bij drukken gebeurd er niets
en: not connected - er is geen beeld van de camera
en: gimbal disconnected
Mij vraag: hoe krijg ik verbinding, want dan kan ik wel calibreren?
 
Kijk even op YOUTUBE VOOR HET KALIBREREN VAN HET KOMPAS, niet zo moeilijk om te doen.
In de stand beginner gaan alle stuurbewegingen heel rustig en ook de vlieghoogte is dan beperkt en na beheersing van de de Mavic kan je die beginnersstand veranderen. Heel veel is te vinden op eerder genoemde site. Succes !


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Maar het probleem was dat de app geen contact met de drone had, dit is nu opgelost ( na een halve middag proberen): de verbindingskabel iPhone - drone losgemaakt en opnieuw = beter bevestigd. Ik meld me weer voor het volgende probleem.
 
Als je in de Dordogne woont, ik ben er in de maand April.
Mavic vliegt heel fijn, kompas kalibreren is alleen weer nodig als je een paar honderd kilometer van de plaats bent, waar je eerst hebt gekalibreerd.
Heb eigenlijk nooit problemen met mijn mavic pro, het kabeltje naar de iPhone was bij mij in het begin ook een keer het issue. Maar nu niet meer.
 
Dank voor je antwoord PHTB maar wij brengen de meeste tijd in de Franse Alpen door,
 
Tijdens het testen wil ik de video modus niet op 4K laten staan, kan iemand me vertellen waar ik dit kan veranderen. Ik heb alle menu's nagelopen maar kan het niet vinden.
 
Dank je Gijsberth voor de reactie maar:
Als ik de remote control en de drone aanzet, vervolgens de app start en op enter device druk kom ik in een scherm waar een balk staat met 4K erin (zie bijlage). Hierop drukken heeft geen resultaat. Kun je duidelijker aangeven war ik 4K vind als toegang tot het camera menu?camera drone.JPG
 
Dank je Gijsberth voor de reactie maar:
Als ik de remote control en de drone aanzet, vervolgens de app start en op enter device druk kom ik in een scherm waar een balk staat met 4K erin (zie bijlage). Hierop drukken heeft geen resultaat. Kun je duidelijker aangeven war ik 4K vind als toegang tot het camera menu?Bekijk bijlage 832

Erres
Je moet er eerst voor zorgen dat je in video mode bent. Dit kun je zien als nr16 een ronde is. Zie je een vierkant dan moet je met nr15 naar video overgaan.

Als je in video mode bent, open je de settings (knop onder nr16). In het extra window, select de video camera tab in het midden. In deze tab ga naar video size. Daar kun je de resolutie kiezen.

Ik hoop dit helpt. Ik denk dat je ook direct daar kan komen door op 1028/24 te klikken in jouw voorbeeld scherm


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
@Gijsberth
Bedankt, probleem is opgelost. Je moet in video mode zijn om de video instellingen te veranderen, in foto mode kun je de foto instellingen veranderen.