Beginner en opnames sportevenement

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Koning

New Member
Lid geworden
14 aug 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
45
Locatie
MECHELEN
Hallo allen,

Zojuist een account aangemaakt om het volgende:

Ik organiseer al jaren een sportevenement, en we hebben een daar paar jaar geleden drone-opnamen van laten maken. Erg geslaagd, maar we willen dit zelf gaan doen zodat we ook de weken voorafgaand (opbouwen etc) kunnen vastleggen.

Maar, wat schaffen we aan?

Zijn we kansloos met een tweedehands drone en kunnen we beter meteen voor het echte werk gaan, of volstaat een tweedehands ook?

Het gaat voornamelijk om het vastleggen vd evenementen, en zo af en toe thuis eens wat opnames. Het budget vanuit de vereniging is uiteraard niet heel groot
 
Heb je eerder met een drone gevlogen? Voor een beginner zijn bijvoorbeeld de DJI Mini 2 of Mini 3 Pro aan te raden.

En om wat voor sportevenement gaat het? Je hebt namelijk wel te maken met bepaalde regels wat betreft eventuele vergunningen, vliegbewijs, enz.
 
Nee, ik/we heb(ben) totaal geen ervaring met drones, maar de interesse is groot, ook om er buiten het evenement om mee te gaan vliegen.

Inmiddels ben ik wel wijzer geworden wat betreft vergunningen, no fly gebieden en vliegbewijs, maar niet wat we nu het beste kunnen aanschaffen. Het is trouwens een paardensport evenement, maar het is uiteraard niet de bedoeling om vlak boven paarden te vliegen .

De vereniging dacht eigenlijk "we kopen een drone op Marktplaats en gaan vliegen", maar daar begin ik over te twijfelen. Een DJI Spark lijkt een goeie optie, maar dat zijn veelal drones van een jaar of 3-4 oud, en dan vrees ik dat de accu's al aan vervanging toe zijn.
Dilemma dilemma
 
In dat geval zou ik voor een Mini 2 gaan. Die kan betere videobeelden maken dan de Spark (4K i.p.v. Full HD) en je hebt er geen vliegbewijs voor nodig. Wellicht kun je op Marktplaats voor een mooie prijs een tweedehands Mini 2 vinden van iemand die net is overgestapt op de Mini 3 Pro.