Beelden schokkerig

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bart Poels

New Member
Lid geworden
14 apr 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
39
Locatie
Horst
Hallo,

Ik heb een DJI Mavic 2 Pro gekocht en heb zojuist de eerste vlucht gemaakt en beelden geschoten. Het is wellicht een domme vraag maar ik kom er nu achter dat de beelden toch wel wat schokkerig zijn. Ik ben even op onderzoek gegaan en ik heb een paar instellingen die het probleem kunnen veroorzaken. Ik heb gevlogen in de sportmodus en ik heb geen SD kaart waar de beelden opgeslagen worden (deze ga ik morgen aanschaffen). Heeft er iemand een advies om de schokken in de beelden te verminderen en mooie vloeiende beelden te kunnen maken. Excuses voor de noob vraag.
 
Hoi,
We weten niet hoe je de beelden bekijkt, een niet onbelangrijke factor om er even bij te vermelden. Voorbeeld misschien?
Let bij het kopen van de sd vooral op de schrijfsnelheid, zeker als je van plan bent om UHD materiaal te schieten. Een V60 of V90 Kaartje is aan te bevelen.
 
Hoi,
We weten niet hoe je de beelden bekijkt, een niet onbelangrijke factor om er even bij te vermelden. Voorbeeld misschien?
Let bij het kopen van de sd vooral op de schrijfsnelheid, zeker als je van plan bent om UHD materiaal te schieten. Een V60 of V90 Kaartje is aan te bevelen.
Ik heb de beelden van mijn telefoon naar de laptop gehaald. Ik heb deze bekeken met VLC player. Ik ga even naar een fotospeciaalzaak daar zullen ze die wel hebben verwacht ik. Ik zal proberen de beelden op youtube te zetten.
 
Beelden op je telefoon hebben slechts een fractie van de kwaliteit van de beelden zoals opgeslagen op de drone.
 
Beelden op je telefoon hebben slechts een fractie van de kwaliteit van de beelden zoals opgeslagen op de drone.

Wat ik nu van de instellingen weet is dat de beelden in de app(telefoon) worden opgeslagen en niet in de drone(interne opslag of SD kaartje). hier een voorbeeldje van de beelden.

 
Helemaal mee eens dat je echt de beelden van de SD kaart in de drone moet gebruiken. Maar ik zie zelfs dan nog schokkeringheid als ik in 4 K film. In 2 K is dat minder.
 
Helemaal mee eens dat je echt de beelden van de SD kaart in de drone moet gebruiken. Maar ik zie zelfs dan nog schokkeringheid als ik in 4 K film. In 2 K is dat minder.

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is de device waar je je materiaal op afspeelt de boosdoener.
Maar toch zie ik ook veel dat men gewoon een verkeerde (te trage) sd kaart gebruikt.
 
Maar ik zie zelfs dan nog schokkeringheid als ik in 4 K film. In 2 K is dat minder.

Ik heb dat ook op mijn pc. Eenmaal op YT is dat een stuk beter.
Ik denk dat het aan de snelheid van mijn videokaart ligt.
 
Even deze topic stelen: waar kan ik het beste mijn SD kaart in steken? Drone of smartcontroller?