Beelden schokken na bewerking

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Marco109

Member
Lid geworden
22 apr 2018
Berichten
53
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
34
Locatie
Zoetermeer
Ik ben hier al een paar dagen mee bezig. Als ik de beelden van me drone bekijk via VLC. Is het gewoon mooi vloeiend.
Als ik hierna met Corel Videostudio 2018 bewerkt heb. Is het erg "leggy". Zou het aan de beelden van me drone liggen. Ik heb een Yuneec q500 met een Cgo 3 filmt 4k maar niet offcieel. Word gefilmt in 4096x2160 25 frames per seconde.

Kan iemand mij verlossen in me probleem?
 
Ligt niet aan jouw camera hoor. Er zijn niet veel editors die alles vloeiend renderen. Het belangrijkste is dat je de projectinstellingen goed hebt staan. Heb zelf al erg veel programma's geprobeerd maar heb de ware ook nog niet gevonden. Trouwens als je de volle 4k rendert krijg je een zeer groot bestand, dit wordt niet door alle spelers goed afgespeeld omdat het zwaar werk is. Zet hem eens een tijdje op pauze tijdens het afspelen, dan kan hij ff bufferen. Als hij dan wel even vloeiend speelt dan is de speler het probleem.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groeten Dennis.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
meestal begin ik met 4k beelden en na het renderen zorg ik al dat die terug gezet is naar full hd. Dit om het 4k al te ontlopen. zit nu zelf te twijfelen over adobe premiere pro. kost alleen 25 euro met voor een jaar. kan hem wel een week proeven.
ik sluit graag eerst andere programma's uit.

heb tot nu toe deze programma's geprobeert
- kdenlive (hierbij net iets te weinig bewerk mogelijkheden voor timelapse)
- premiere pro cs6 (kon niet met de beelden overweg zonder update's die ik om niet genoemde redenen kan noemen)
- corel videostudio 2018 (leggy beeld tijdens bewerken en na renderen)

het is ook niet dat ik een trage laptop heb. de specs daarvan zijn als volgt: I7 7th generatie met 8 gb werkgeheugen en ter ondersteuning een nvidia gtx 1050 met ook weer 2 gb werk geheugen. draait op windows 10 met een ssd.
 
Kan het zijn dat Corel ingesteld stond op 30 fps?

Ik zal het nog leuker vertellen en dit gedeelte verbaast mij. Ik zit net te kijken dat volgens windows het een video met een ander format als waar ik hem op instel op de remote. Deze zegt 4096x2160 25 frames per seconde.
Untitled.png
 
Vermits het hier over bewerken van filmpjes gaat even deze vraag.
Ik heb een xiro explorer met vision pack en maak daar filmpjes mee, de filmpjes zijn van hd kwaliteit en worden opgenomen in "mov" bestanden (1080p en 30 fps)
Als ik deze filmpjes aan elkaar monteer (al met verschillende programmas geprobeerd) dan heb ik altijd redelijk veel kwaliteitsverlies. Hoe lossen jullie dit op en wat of welk programma raden jullie aan?
 
Dag Werner, ik durf het bijna met zekerheid te zeggen: bewerken en renderen betekend vrijwel altijd kwaliteitsverlies helaas. Tip: kijk altijd eerst goed naar de eigenschappen van jouw .mov filmpje. Als je met welk programma dan ook begint: Controleer altijd de projecteigenschappen van het nieuwe document voordat je start met importeren en bewerken, dit moet uiteraard hetzelfde zijn. Veel programma's doen dat zogenaamd automatisch en maken er een zooitje van. Als ik een bewerkt filmpje van mijzelf apart terugkijk lijkt het wel strak, maar als ik tegelijk het originele bekijk zie ik ook erg veel verschil. Zelf heb ik ook al erg veel programma's uitgeprobeerd maar de kwaliteit van het originele beeldmateriaal blijft altijd het beste. Helaas heb ik geen oplossing, tenminste niet voor betaalbare software. Mocht je alsnog een goed programma tegenkomen hoor ik dat graag.
Groeten, Dennis.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik zou zeker even kijken naar Adobe Première. 25 euro per jaar is niet zo heel veel voor een programma wat zo veelzijdig is en wel goed kan transcoderen. Adobe Media Encoder krijg je er bij en die zit bomvol presets zoals 4K YouTube die ook echt goed werkt. En super belangrijk om inderdaad de framerate van je project hetzelfde te zetten als je bronmateriaal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik zou zeker even kijken naar Adobe Première. 25 euro per jaar is niet zo heel veel voor een programma wat zo veelzijdig is en wel goed kan transcoderen. Adobe Media Encoder krijg je er bij en die zit bomvol presets zoals 4K YouTube die ook echt goed werkt. En super belangrijk om inderdaad de framerate van je project hetzelfde te zetten als je bronmateriaal.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Het kan zijn dat ik het niet kan vinden maar ik zie adobe premiere alleen maar voor 24,19€ per maand. Weet je nog waar je dat hebt gezien. Heb er zeker belang bij maar dit is mij wel te duur helaas.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Oh ja dat is mijn fout, voor mn werk moet ik de hele CC suite hebben dus vind ik het al snel goedkoop. 4K editing is over het algemeen ook veel zwaarder en meer gedoe dan HD, dus ik zou overwegen om gewoon HD te draaien of het materiaal voor het editen HD te maken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, ga het zeker proberen, bedankt voor de tip!
Groeten, Dennis.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik gebruik vsdc werkt goed op een pc met weinig ram geheugen , draai zelf op 4 ram geheugen en maak er mooie filmpjes mee.Op youtube genoeg info te vinden hoe programma werkt.
kon keuze maken of een drone kopen of een nieuwe laptop hahaha.

VSDC Free Video Software: audio and video editing tools

Heel herkenbaar, ik ben aan het stoeien geweest om alle instellingen in mijn Phantom 4 te gebruiken bij het draaien van de drone, maar de schokjes blijven ontstaan.
De enige oplossing die ik heb gevonden is de Warp functie toe te passen bij het editten, ik gebruik Premiere pro CC2015 en daar zit die functie in. Ik heb zojuist een zwaardere GPU voor mijn PC besteld want het vergt wel wat van je PC. Maar het resultaat met mijn oude GPU ziet er zo uit. Filmpje in ons dorp bij een bergmeer Laglim gemaakt in de winter van 2017.
Klik maar eens op deze Vimeo film onderstaand.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, ik denk niet dat het resultaat met een andere GPU beter is, vooral sneller.
 
Ik ben hier al een paar dagen mee bezig. Als ik de beelden van me drone bekijk via VLC. Is het gewoon mooi vloeiend.
Als ik hierna met Corel Videostudio 2018 bewerkt heb. Is het erg "leggy". Zou het aan de beelden van me drone liggen. Ik heb een Yuneec q500 met een Cgo 3 filmt 4k maar niet offcieel. Word gefilmt in 4096x2160 25 frames per seconde.

Kan iemand mij verlossen in me probleem?

Hallo,

Heb je de juiste framerate in het bewerkingssoftware aangegeven?
Het probleem had ik ook met Davinci Resolve 15.
Als de framerate van de opgenomen video verschilt van de framerate in het programma kan het een schokkend beeld na rendering veroorzaken.
 
Oke. Heb nu een andere programma en daar is het probleem mee verholpen. Maar thanks voor de info

Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app