Batterijen opladen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

mschrieken

New Member
Lid geworden
8 jul 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
den helder
Nu het koud is, pak ik niet elke week mijn drone. DJI mini 2. Wat ik merk dat de batterijen in dat boxje van 3 wel elke keer opnieuw onder spanning moeten worden gezet, daar ze leeg zijn. klopt dat of??
Ik bewaar de drone gewoopn in huis, dus niet koud in de schuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgmfly
Ja hoor, dat klopt. Sterker nog, daarmee wordt voorkomen dat je batterijen stuk gaan.
Het zijn namelijk Li-Po batterijen en die mogen absoluut niet voor langere tijd vol bewaard worden, omdat ze daar niet tegen kunnen. Ze gaan dan stuk, kunnen opzwellen en daarmee volslagen onbruikbaar worden.

De bij de Mini 2 geleverde batterijen zijn echter zgn. intelligente batterijen en die ontladen automatisch na een dag niet gebruikt te zijn naar rond de 91% lading. Na een dag of 4/5 ontlaadt de accu verder naar rond de 74%.
Laat je de batterijen over nog langere tijd ongebruikt, dan ontlaadt deze over de tijd nog verder tot een soort van slaap-stand. Dat is de toestand waarin je ze ook bij aankoop aangeleverd hebt gekregen.

Als regel kun je het beste aanhouden dat je de accu's pas oplaadt als je van plan bent te gaan vliegen.

Wat leesvoer:

 
Laatst bewerkt:
En voor de Mini 2 heb je minimaal firmware v01.03.0000 nodig aangezien de batterijen voorheen niet zelf ontladen (bug)
Tevens moet je bij het in bezit hebben van meerdere batterijen deze allemaal plaatsen en updaten in de DJI app.