Batterijen meenemen in het vliegtuig

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

HarAlt

New Member
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
71
Locatie
NL
Weet iemand of het is toegestaan om de Mavic Pro met 2 batterijen mee te nemen in de handbagage als je gaat vliegen vanaf Schiphol?




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Net terug uit Italië met de Mavic pro. Transavia: max twee batterijen in lipobag en in de handbagage, geen probleem.
Let wel, dit is Transavia, andere maatschappijen even checken. Ook het land waar je naar toe gaat, Spanje is bv. weer wat strenger en goed kijken in welke gebieden je mag vliegen. Man op Tenerife met Drone de berg Teide gefilmd; Drone in beslag en ruim €600,- boete!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Op dit moment zit ik in Afrika. Door 4 controleposten heb ik de batterijen gekregen (Nederland, Wenen, Addis Abeba en Blantyre) . Niemand deed moeilijk. Wel in een lipo bag vervoeren.
 
Neem van te voren even contact op met de maatschappij waarmee je vliegt. De voorwaarden zijn namelijk per maatschappij anders. Check ook of je in het land van bestemming wel mag vliegen en wat de lokale regels zijn. Probeer als het kan om een kaartje met no-fly zones te bemachtigen.
 
Ben met terug uit Azoren. Met TUI. Ging prima. Bij security aangeven dat je een drone mee neemt. Doen in NL en AZ niet moeilijk. Plak de contacten af met tape, en doe ze in een LiPo bag. Zorg er daarnaast ook voor dat ze rond de 30% vol zijn. Een volle accu staat onder 'druk' en een lege accu ook. Schijnt.


.
 
  • Leuk
Waarderingen: flybert
zit nu in La Plama Canarisch eilanden en ben gevlogen met transavia.
ik heb mijn mavic in de koffer gedaan en mijn 3 mavic accu mee genomen als handbagage bij mijn laptop en 2 ipad's en powerbank.
geen elke probleem.

vaak weten de mensen van het vliegtuig ook niet wat jij allemaal in jou tas hebt zitten en dat boeit ze ook helemaal niet.
de tas is tenslotte door de röntgenstralen gegaan en daar weten ze niet wat elke luchtvaart maatschappij hanteert ...

mochten ze nu je tas los maken in het vliegtuig ja dan zou je problemen kunnen krijgen.
maar dan stop je gewoon een van je mavic accu's tussen de knuffels van je dochter.haha
tenslotte kijken ze alleen per persoon niet per gezin.
dus je vrouw 2 je dochter 2 je zelf 2 dan heb je er al 6;)
ik zou ze wel leeg maken voordat je vertrekken en de connectors afplakken en per stuk verpakken in een plastic tasje (liefst lipo bag is niet verplicht bij Transavia .
en je drone & zender in het koffer gooien, zo maak je geen slapende honden wakker...

gr.
henk
 
Niet helemaal leeg maken, lees ik steeds. Zo'n 30% vol schijnt ideaal te zijn.


.
 
Ja dat is ook zo maar ik maak hem leeg dat het laatst lampje aan het knipperen is.
Anders kunnen ze zeggen dat hij niet leeg is. En die 30% is geloof ik voor langere opslag.

Gr
Henk


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik Vlugt
Jullie even lekker maken
537746901bcae4d48273f7f75d3163af.jpg
eafa087d2ea29f382e28ee4e5e93f78a.jpg



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app