Batterij leeg

Discussie in 'Mavic' gestart door JohnB, 31 okt 2017.

  1. JohnB

    JohnB New Member

    Lid geworden:
    31 okt 2017
    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een oplossing om een “dode” batterij tot leven te wekken?


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  2. henk groesbeek

    Lid geworden:
    5 mrt 2017
    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat bedoel je met dode batterij.
    Te ver ontladen Kun je de Mavic accu niet. Daar is hij voor beveiliging.

    Dus wat is dood???

    Gr
    Henk


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  3. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    Goedenavond.

    Afgelopen zomer ging ik via de tablet een firmware update doen met een nagenoeg volle accu. Dit proces gaat meestal nogal traag maar nu duurde het nog langer. Na een poosje (sorry, weet niet meer hoelang) knipperden alleen nog de twee middelste lampjes op de accu en gebeurde er verder niets meer, wat ik ook probeerde. Nadat de aan/-uit knop ook niet meer reageerde had ik geen andere keuze dan de accu van de drone te verwijderen en met een volle accu de update opnieuw te doen wat gelukkig goed ging. Vervolgens lukte het me niet meer om de accu opnieuw op te laden. Op diverse fora gezocht en tips uitgeprobeerd maar allemaal mislukt. Uiteindelijk de accu naar DJI opgestuurd en ik kreeg na een poosje een vervangende accu toegestuurd. Weet niet of deze 100% nieuw was want er zat geen doosje bij. Aan het ontbreken van een sticker die ik er zelf op had geplakt en het serienummer zag ik dat het een vervangende accu was. Deze gaat net zo lang mee als de andere twee dus ik vind het prima service.

    Groeten,

    Marcel
     
  4. JH54

    JH54 Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    291
    Leuk Bevonden:
    60
    Volgens mij kan je in de App zien hoe vaak de accu is opgeladen. Aan de hand daarvan kan je enigszins je conclusie trekken of hij nieuw is.
     
    Freeze Pictures vindt dit leuk.
  5. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    Opnieuw een accu issue. Gisteren deed ik mijn tweede accu op de Mavic en deze werd meteen ingeschakeld. Nou kon ik me vaag herinneren dat ik een foutmelding met deze accu had gehad maar ik weet niet meer precies wat. Wel dat ik deze gewoon kon opladen en het naar ik dacht gewoon weer goed was. Ik wilde gisteren geen risico nemen (vond boven water vliegen al risico genoeg) en heb dus met mijn derde accu een tweede vlucht gemaakt. Later heb ik thuis nog eens de tweede accu op de drone gedaan en de afzonderlijke cellen in de app bekeken. Kreeg even een flits van uitval in de derde cel en deze was daarna iets minder hoog in voltage t.o.v. de andere twee. Even in de tuin laten propellers draaien zonder op te stijgen. Leek toch allemaal goed. Wilde even gaan vliegen en startte drone op goede loactie op, props gingen draaien maar vielen vrijwel meteen weer uit. 'Battery error' in display RC. In app verscheen ! Battery cell broken en daaronder 'Battery cell broken. Please replace you battery. De zoekresultaten op Youtube geven me weinig moed op een goede afloop. Ofwel ik kan een nieuwe aanschaffen voor € 96,99 of ik vlieg maar door met twee accu's.

    Dit is dus al mijn tweede accu die kapot gaat. Gelukkig niet tijdens een vlucht maar ik baal wel een beetje. De vorige viel nog onder garantie. Deze kapotte niet meer want drone is inmiddels 15 maanden oud. Evengoed maar even contact leggen met DJI later vandaag... Misschien iets met korting of zo maar heb weinig hoop.
     
    gijs1 vindt dit leuk.
  6. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    He duurde even voor ik een vervolg aan bovenstaand probleem had gevgeven maar ik kan wel een happy end melden want vrijdag werd er een gloednieuwe accu bezorgd, in originele verpakking met 0x opgeladen op de teller.

    Zeer goede service van DJI! Blij mee!
     
  7. Riet

    Riet Member

    Lid geworden:
    3 feb 2018
    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    1
    Die snelle / goede service van DJI kan ik beamen. Eind vorig jaar een akkefietje gehad met mijn drone (binnen de garantie ) en dat ik ook allemaal prima opgelost, inclusief schadeloos stellen van mij. ( setje props + sd kaart en een accu ). Setje props was nodig ook, de mavic hing net op een meter of 10 in een boom......

    Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
     
    Freeze Pictures vindt dit leuk.
  8. Appie Moes

    Appie Moes Member

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    8
    Volgende keer dat je gaat updaten ff via Assistent 2 proberen gaat bij mij razend snel hooguit 10 min.
    En ohja er is een nieuwe versie uit van assistent via de site van DJI te downloaden de oude versie werkte bij mij niet meer.

    gr. Appie

    Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
     
  9. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    Hallo Appie.

    Dank voor het meedenken!

    Ik heb dat gedaan. Vorig jaar, toen er ook een accu stuk was, ook. Ik kreeg via de DJI service desk nu ook weer het advies om het zo te doen. Het hielp toen niet en nu ook niet, had de nieuwe versie op nieuwe pc geïnstalleerd. Wat ik ook al eens heb ervaren is dat nadat ik de update deed via Assistent 2 de DJI GO4 app ook aangaf dat de laatste firmware update nog gedaan moest worden. Wondere wereld.

    Groete,

    Marcel
     
    gijs1 vindt dit leuk.
  10. Appie Moes

    Appie Moes Member

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    8
    hoi Marcel

    Ik heb een spark en een mavic en krijg ze sinds een week allebei de lucht niet meer in,
    de spark heb ik via assistent van de laatste firmware voorzien en jawel hoor precies wat jij aanhaalde als ik de app opstart zegt ie dat ik de laatste firmware nog moet downloaden

    Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
     
  11. Appie Moes

    Appie Moes Member

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    8
    Maar de spark kan de prullenbak in want ik krijg em met geen mogelijkheid meer geconnect met mn tel

    Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
     
  12. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    Misschien tijd voor een andere telefoon/tablet. Ik heb al e.e.a. geschreven over moeilijkheden met devices. Ben begonnen met een S4 mini. Tot een Android-update. Toen naar een 7" A6, die uiteindelijk ook te licht bleek. Sinds december een 2e hands S5 met redelijk werkgeheugen en processorsnelheid. Gaat goed maar toen ik maandag voor het eerst de panorama functie probeerde stond de app weer vast (aircraft disconnected). Kon pas na landen en opnieuw starten weer verbinding maken. Ging gisteren weer prima (panorama niet geprobeerd). Maandag voor het eerst een Spark zien vliegen, was toch wel onder de indruk.

    We zijn wel een beetje off topic nu.
     
  13. Appie Moes

    Appie Moes Member

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    8
    ik zou er niet aan beginnen op dit moment wat die Spark betreft.
    En toen ik zowel de Mavic als de Spark kocht vlogen ze uitstekend en geen vastlopers in de app, en ja toen begon DJI met al die firmware updates te strooien en vanaf dat moment ging het voor de Spark eigenlijk steeds beroerder, en nu wil de controller echt niet meer koppelen met mn foon.
    De koppeling tussen de Spark en de controller verloopt nog wel gladjes maar de rest is puin.

    Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
     
  14. Appie Moes

    Appie Moes Member

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    8
    En wat mn telefoon betreft het is nog steeds de zelfde Moto G4, deze heb ik vanaf het begin gebruikt voor mn beide meer proppers dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen

    Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
     
  15. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    Die firmwareupdates maakt het inderdaad niet makkelijker voor je telefoon. Net zo min als de android-updates het beter maken voor de DJI GO4 app. Ik zou toch een andere device proberen. Niet kunnen vliegen is toch ook een straf met het mooie weer dat eraan komt. Een vriend van me vliegt een Spark met een One+ telefoon maar weet niet welk versie. Een mobiel heeft naar mijn mening toch wel minimaal een 2.0 Ghz met 2.0 Gb Ram (werkgeheugen) nodig om de app draaiend te kunnen houden. Ik heb ook voorkeur voor een dedicated device, waar je dus geen andere dingen op doet. Zie volgende en ook andere topics in het Mavic gedeelte van dit forum. Succes!
     
  16. Appie Moes

    Appie Moes Member

    Lid geworden:
    6 mei 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    8
    hoi Marcel

    Heb toch maar ff een andere telefoon geprobeerd om de Spark gekoppelt te krijgen,het had wat voeten in aarde maar het is wel gelukt.
    De telefoon is wel een oud bakkie hoor een Samsung galaxy S3 Neo met android 4.4 maar het werkt dus wel.
    En heb daarom vandaag een nieuwe tel besteld een
    Moto G5 plus en die zou het toch probleemloos moeten doen en draaid met een octa core 2Ghz processor afijn je hoort het nog wel en nog bedankt voor de tip

    Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
     
  17. Freeze Pictures

    Lid geworden:
    7 dec 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    27
    Oké. Een S3, dat is helemaal oud. Zolang je geen android-update doet kan het wel blijven werken. Ik had ook gelezen dat de Moto G5 plus een goede mobiel is voor de DJI GO4 app. Ben benieuwd. Succes.
     

Deel Deze Pagina