Batterij kapot?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ricie

New Member
Lid geworden
23 aug 2022
Berichten
18
Waarderingsscore
11
Punten
3
Leeftijd
29
Locatie
Nederland
Hallo allemaal,

Ik ben net een mini2 wezen kopen, de fly more combo.

Thuis alle accu's in de stroom gedaan, via het oplaaddock. Ik heb begrepen dat er 1 tegelijk laad en als het goed is, gaan alle 4 de leds branden als hij vol is? Maar nu heb ik het volgende, 1 van mijn accu’s, knipperen alle 4 de lampjes tegelijk. Nu maak ik uit de handleiding op dat er dan geen accu in zit. Maar dat zit er dus wel, iemand die dit al eens gehad heeft en weet wat het probleem kan zijn?

ik heb de accu al verwisseld met een andere accu in een andere “poort”, maar deze zelfde accu blijft knipperen op deze manier. Is dit te fixen, of moet ik er vanuit gaan dat er iets mis is met de accu?
 
Ohja, daar heb ik overheen gelezen denk ik. Thnx! Ik erg jammer van een nieuw product haha.

Inmiddels net ook even Kamera Express gebeld. En ik kan in de winkel langs, dan zouden ze kijken hem te vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Voor het opbergen de accu's 30% ontladen door ermee te vliegen? Dat meent DJI toch niet serieus??
Ik heb begrepen dat wanneer je de accu's niet gebruikt, ze na het opladen de eerste dag zichzelf ontladen tot 96%. Na 5 dagen niet gebruiken zouden de slimme accu's zichzelf ontladen tot 74% of 76%.

Meestal laad ik mijn accu's op voordat ik ga vliegen. Soms gebruik ik er dan maar één, de andere twee blijven vol. Zo zet ik de spullen weer weg, tot de volgende keer. Is dat al snel, dan laad ik niet opnieuw op: 2 van de 3 zijn immers nog driekwart vol.

Wat ik wel doe is om-de-beurt steeds een andere accu gebruiken. Ik gebruik eerst de meest rechtse, mijn nummer één. Na gebruik zet ik die in het meest linker gat en schuiven de andere twee een plaatsje op. Zo rouleer ik ze, zodat ze alle drie even vaak gebruikt worden.
 
Het ontladen van accu's wordt inderdaad aanbevolen. De smart batteries van DJI doen dit automatisch, maar alleen als ze niet in een lader of een drone zitten.

Dit is bedoeld om te voorkomen dat de batterij opzwelt en daardoor niet meer in een drone te plaatsen is.
 
Niet in een lader, geldt dat ook voor een losse lader die niet aan de spanning hangt? Ik bewaar de accu's in de tas in dat laadapparaat.
 
Dji laders hebben een bepaalde weerstand die het BMS laat denken dat de batterij in een device zit en niet 9ntladen mag worden.

Hie dit met andere laders zit durf ik niet te zeggen. Dit is ook een van de redenen waarom geadviseerd wordt alleen de originele laders te gebruiken.
 
De vier knipperende ledjes houden vermoedelijk in dat het BMS niet reageert op de laadopdrachten, dat wil niet per definitie zeggen dat de accu capaciteit op/kapot is.
Effectief blijft het hetzelfde dat de batterij "damaged" is.
 
Voor het opbergen de accu's 30% ontladen door ermee te vliegen? Dat meent DJI toch niet serieus??
Ik heb begrepen dat wanneer je de accu's niet gebruikt, ze na het opladen de eerste dag zichzelf ontladen tot 96%. Na 5 dagen niet gebruiken zouden de slimme accu's zichzelf ontladen tot 74% of 76%.

Meestal laad ik mijn accu's op voordat ik ga vliegen. Soms gebruik ik er dan maar één, de andere twee blijven vol. Zo zet ik de spullen weer weg, tot de volgende keer. Is dat al snel, dan laad ik niet opnieuw op: 2 van de 3 zijn immers nog driekwart vol.

Wat ik wel doe is om-de-beurt steeds een andere accu gebruiken. Ik gebruik eerst de meest rechtse, mijn nummer één. Na gebruik zet ik die in het meest linker gat en schuiven de andere twee een plaatsje op. Zo rouleer ik ze, zodat ze alle drie even vaak gebruikt worden.

Ja, zo doe ik het ook. Met dien verstande dat ik ze niet bewaar in de lader, maar in een lipo-tasje zoals deze:
MM-DC296-3-_3__jpg.webp
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Aloys
Het ontladen van accu's wordt inderdaad aanbevolen. De smart batteries van DJI doen dit automatisch, maar alleen als ze niet in een lader of een drone zitten.

Dit is bedoeld om te voorkomen dat de batterij opzwelt en daardoor niet meer in een drone te plaatsen is.


Wat je ook kunt doen (als je ze in de lader wilt laten zitten) is een stevig elastiek om de drie batterijen doen, tegen de connector aan. Dan maken ze geen contact en ontladen ook.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ok, weer wat geleerd over de lader. Om ze in de lader geen contact te laten maken, is hier pas nog een tip voorbij gekomen: de accu's er achterstevoren in zetten. Met de contactjes de verkeerde kant op dus. Misschien is dat de makkelijkste methode.

Dat tasje is een leuk ding, maar ik bewaar al mijn spullen in de DJI-tas, daar is waarschijnlijk niet zoveel ruimte in over. En die DJI-tas vind ik super, want dan weet ik zeker dat ik altijd alles bij elkaar heb, bijv. wanneer we met de camper op stap gaan. Ik heb -als radioamateur- al zoveel elektronica (ook op reis) dat het wel eens lastig wordt om de spullen bij elkaar (en uit elkaar) te houden...