YnSeBnY

New Member
Lid geworden
13 apr 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
34
Hi ik ben Sebas en zoek naar wat hulp van de pro's!

Voor een cadeau voor mijn vader ben ik een Avatar Scorpion RC Helicopter aan het bouwen maar kom er niet helemaal uit met de bedrading etc. en zoek hier eigenlijk wat hulp voor :). Heb totaal geen ervaring met drones etc en wil het graag begrijpen!

Ik had contact gehad met een drone webshop en die had mij de volgende onderdelen voorgesteld:
- Aikon F42020 Flightcontroller
- Aikon AK32 speedcontroller (x2)
- Frsky XM+
- Servo's
- Dinology platinum 1850 mah 14.8 volt

Nu begreep ik dat ik de esc en servo's op de esc poorten moet zetten? Maar hoe moet ik de stroom bedrading aansluiten of heb ik hier nog wat extra voor nodig? Ik heb alvast een schema gemaakt hieronder hoe ik denk dat het aangesloten moet worden met een referentie rechts boven naar hoe de bouwer het aangesloten had met een andere flightcontroller.
Helicopter bedrading.JPG
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groetjes,

Sebas

Volg het schema rechts boven, en bruin is dan zwart, en geel is signaal.

Let op hoe de + en - loopt via de flight controller!!!! Je moet niet de "rode en zwarte" draad van de servo's op de accu aansluiten, maar op de juiste pins op de flight controller!! (zoals aangegeven in het schema)
De flight controller maakt van de 4s lipo, 5v om alle electronica aan te sturen (ook de servo's).
Regelaars maken hun eigen 5v, die hebben dus alleen de grote zwarte en rode draad nodig, en de kleine gele en bruine (of zwarte), rode laat je los.

• Leuk
Waarderingen: YnSeBnY
Kijk daar was ik naar op zoek! Ik wist dus niet dat je de flight controller direct kon aansluiten op de batterij. (Dacht dat je hier misschien een pdb voor nodig zou hebben..). Heb even het schema aangepast en de servo's gewoon op een 5volt aansluiting gezet. Klopt het dan dat ik de flightcontroller bij de 4 in 1 port aanluit op de Bat+ & GND?

Alvast bedankt!!

1681733547741.png

Dat lijkt er inderdaad al meer op :)
De + en - van de servo's mag je ook van de +5v en gnd van de receiver connector afhalen hoor! daar zijn die voor bedoeld
het KAN op de cam en vtx aansluitingen, maar dat zijn gefilterde voedingen waarschijnlijk, dus niet nodig :)

• Leuk
Waarderingen: YnSeBnY
Ok top, bedankt voor je hulp! Dan gaan we aan de gang en laat ik weten of het uiteindelijk gelukt is! :D