auto lader voor de mavic pro.

wim de jong

Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
58
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
68
Locatie
amersfoort
ik ben op zoek naar een leuke auto lader, die (net als de originele thuislader) ook de RC kan opladen.
en ik kwam bij een Nl webwinkel deze tegen, maar.....is deze origineel DJI?
De prijs vind ik redelijk, maar wil eigenlijk origineel, ivm eventuele garantie perikelen als de accu's het begeven terwijl de mavic in de lucht is.


upload_2018-7-23_21-30-33.png
 
nog een detail foto:
 

Bijlagen

  • upload_2018-7-23_21-34-23.png
    upload_2018-7-23_21-34-23.png
    530,8 KB · Weergaven: 35
Heb de originele lader van dji en er wordt gewaarschuwd om alleen te gebruiken met draaiende motor. Aangezien er best veel van de accu gevraagd wordt
 
Net als bij Apple, alleen originele opladers van Dji kopen.
Worden regelmatig op MP aangeboden.
Motor (auto) laten draaien bij opladen is een goede tip.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Maar ik heb een Renault Zoe...
Één ding scheelt: ik heb altijd een 22kWh powerbank op wielen bij me


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
is er een mogelijkheid om de accu op te laden op een zonnepaneel aangezien de drone wordt gebruikt op een plek waar geen auto is en geen 220 v.
zonnepaneel is 21 watt en heeft een dc uitgang van 12 volt en 5 volt mini usb
 
Ja, met wat fantasie moet het mogelijk zijn, lijkt me. Je monteert een sigaretten female plug wat normaal op het dashboard van de auto gemonteerd zit) aan de uitgang van de cel, en daar koppel je de auto oplader aan.
Alleen is 21 W een beetje aan de lage kant, omdat dit maar 1,75 A uitgangsstroom geeft.
De accu is 3830 mAh, en is bij de normale lader in ongeveer 1 uur opgeladen. Dus de standaard lader vraagt/geeft 3,8 A.
Ik zou om safe te spelen (omdat je ook nog de 5V wilt gebruiken) 3, misschien zelfs 4 zonnecellen parallel plaatsen, geeft ruim 60-80 W en dan heb je genoeg speling om de verliezen, warmte afgifte etc mee te nemen, met de nodige reserve voor de USB poort, voor de RC en/of telefoontje.
 
Ja Wim zo ver waren wij ook al, die 21 watt is piekvermogen, op de mooiste uren van de dag is de accu vol in 3-4 uur zeg maar... al moet de accuader het zonnepaneel accepteren qua voedingsbron......al verwacht ik daar geen issue mee...2 zonnepanelen is beter... dan kom je op 1,5 tot 3 uur zeg maar.

een optie zou zijn om een accu vol te laden als buffer, dan kan het zonnepaneel 14 uur per dag de accu vol laden, en bij laden van de dji accu gewoon 3,8 A leveren.....maar dat zou betekenen dat we een flinke lithuim accu moeten meenemen van zeg 8 AH....en die moet via een speciale regelaar geladen worden door het zonnepaneel...en dan wordt het wel een hele installatie.

een soort powerbank van 12 volt dan ! dat lukt wel voor de RC natuurlijk...er is een powerbank van 28.000 mah..en die kan worden opeladen op het zonnepaneel die heeft buiten 12 volt ook een mini usb uitgang van 5 volt.....dus deze powerbank kan worden opgeladen maar heeft en 5 volt uitgang en niet 12 volt...…

maar deze wel !
Telwin powerbank Drive 13000

die heeft ook een 12 volt uitgang en kan volgens mij gewoon op het zonnepaneel worden gezet.

en dan deze !

Xtorm AC Power Bank Brick 21.000mAh ...deze maakt gewoon 220 volt zodat de normale lader te gebruiken valt....
 
Laatst bewerkt:
Knap hoor, met al die kennis, zei ik, de leek op dat gebied.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app