Aquaduct Veluwemeer in Harderwijk

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

svlieger

Member
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
59
Waarderingsscore
31
Punten
18
Locatie
Zwolle
Website
www.stefanvlieger.com
Hoi allemaal,

Ik ben maar eens een YouTube-kanaal begonnen om dronevideo's te kunnen uploaden. De eerste staat nu online, gemaakt op een locatie die jullie vast wel kennen.


Ik heb ook een foto op Instagram geplaatst: Stefan Vlieger (@stefanvlieger) • Instagram photos and videos

Feedback is natuurlijk altijd welkom!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Stefan,
Heel mooie en scherpe beelden.
Wat ik wel vond: ik kom daar niet uit de buurt en snap nu nog niet helemaal hoe het in elkaar steekt.
Wanneer je een montage maakt moet je af en toe even in de schoenen van een kijker gaan staan die van niets weet.
Maar de beelden zijn perfect


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Zeker ken ik die!

Woon daar vlak in de buurt en vlieg daar niet omdat het niet mag! Top dat jij gewoon de regeltjes aan je laat lapt!

Dus feedback: hou je aan de regels!
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Zeker ken ik die!

Woon daar vlak in de buurt en vlieg daar niet omdat het niet mag! Top dat jij gewoon de regeltjes aan je laat lapt!

Dus feedback: hou je aan de regels!

Afhankelijk van de exacte lokatie het wel degelijk toegestaan om daar in de buurt te vliegen.
Vanaf vandaag tot en met de 17e alleen niet op alle dagen/tijden ivm “Falcon Leap”

Image1662388145.105845.jpgImage1662388283.125142.jpg


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet49
Afhankelijk van de exacte lokatie het wel degelijk toegestaan om daar in de buurt te vliegen.


Wat dacht je van dat natura2000 gebied? De 80 weg onder dat water door?

Edit: Ohw ja, en afhankelijk van de drone de woonwijk, maar dat vind ik een geval van doe je het ook al mag het.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Natura erbij gepakt, GoDrone en Aeret en heb gelezen dat het tot vandaag mocht.
(Inderdaad die Falcon oefening)
Bovendien zegt Natura dat, wanneer er sprake is van professioneel dronegebruik, zoals inspectie, controle, besproeiing etc. er een permanente vergunning op zit.
Wanneer je nog wat dieper op de stof ingaat en je meeleeft met de vogels zou je beter niet over kunnen vliegen in de wintermaanden en de broed- en uitvliegmaanden.
Maar vliegen bezijden de provinciale weg boven land mag daar echt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dus nu mag je wel weer in natura2000 gebied vliegen? Lekker duidelijk allemaal weer..

Maar er wordt in bovenstaand filmpje toch echt OVER de weg heen gevlogen.. En daar moet je toch echt 50 meter afstand van houden..
 
Mooi beelden, ongeacht of de dolfijnen, zeehonden en walrussen er van geschrokken zijn.
 
Dus nu mag je wel weer in natura2000 gebied vliegen? Lekker duidelijk allemaal weer..

Maar er wordt in bovenstaand filmpje toch echt OVER de weg heen gevlogen.. En daar moet je toch echt 50 meter afstand van houden..
Volgens mij verschilt dat per gebied. Ik had in elk geval op GoDrone de aankondiging gezien van die Falcon oefening, daarom was ik er eerder al naartoe geweest.

Ik meende overigens ergens te hebben gelezen dat die afstand alleen over snelwegen ging. Is blijkbaar dus niet zo, dus daar zal ik voortaan rekening mee houden.
 
Lekker onduidelijk dat dat weer per gebied verschilt!

Je mag alleen boven 30 en 60 wegen vliegen, alle anderen niet..

Maar ben het wel eens met dat het mooie beelden zijn of het nou mag of niet.

En ineens is het gebied bij mij in de buurt waar ik mag vliegen een stukje groter geworden… :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM en svlieger
Lekker onduidelijk dat dat weer per gebied verschilt!

Je mag alleen boven 30 en 60 wegen vliegen, alle anderen niet..

Maar ben het wel eens met dat het mooie beelden zijn of het nou mag of niet.

En ineens is het gebied bij mij in de buurt waar ik mag vliegen een stukje groter geworden… :)

De beheerplannen verschillen idd per gebied.
Op de website “Bij12.nu” kan je deze per gebied vinden met de contactpersonen erbij.

Zoals eerder vermeld mag je geen verstoring of onrust veroorzaken.
Al eerder een keer contact gezocht met een boswachter met het verzoek om wat beelden te maken in het betreffende gebied, korte uitleg gegeven hoe ik te werk ga en nog wat tips meegekregen van haar.
Zonder problemen mijn werk kunnen doen.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: svlieger