Andere Drone vorm met mogelijkheden

rc parawereld.nl

New Member
Lid geworden
3 okt 2016
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
64
Omdat ik naast het vliegen met multicopters(ik vind deze benaming vriendelijker) ook actief ben in rc paragliding kom je interessante ontwikkelingen tegen.

Le drone paramoteur Aube

Kijk maar eens om je eigen horizon en beeld van drones te vergroten.

Da's leuk. Een Unmanned Paraglider (een UP?).

Ik kan me voorstellen dat zo'n UP veel langer met een batterij kan vliegen dan een quadcopter.
Om mee rond te vliegen lijkt het me wat lastiger omdat je volgens mij redelijk van de wind afhankelijk bent, of niet?.

Jammer dat hij pas 485 Euro van de 20.000 die hij vroeg binnen heeft gekregen. Kennelijk zijn er niet zo veel die wat in zijn idee zien. Wat missen we?

Da's leuk. Een Unmanned Paraglider (een UP?).

Ik kan me voorstellen dat zo'n UP veel langer met een batterij kan vliegen dan een quadcopter.
Om mee rond te vliegen lijkt het me wat lastiger omdat je volgens mij redelijk van de wind afhankelijk bent, of niet?.

Jammer dat hij pas 485 Euro van de 20.000 die hij vroeg binnen heeft gekregen. Kennelijk zijn er niet zo veel die wat in zijn idee zien. Wat missen we?

Wat we missen is het feit dat de prijs erg hoog is. Ik vlieg rc para waarbij ik gebruik maak van hetzelfde scherm met andersoortige gondel. Totaal voor zo'n eur 500-600 euro. Je moet je wel bedenken dat de para altijd in beweging is, en zoals je al opmerkt wind afhankelijk. Te veel wind is niet kunnen vliegen. Het is wel heel gaaf om te doen en ik zal binnenkort videobeelden plaatsen van een door mij gemaakte vlucht. Ik gebruik geen gimbal en als camera heb ik een isaw edge. In de toekomst zal ik een walkera 2d gimbal plaatsen om in ieder geval de beelden steeds een vaste horizon te geven. Overigens wordt het systeem daardoor wel kwetsbaarder en het landen is vergelijkbaar met ieder vliegtuig, dus niet 100% gecontroleerd. Mooi zou het zijn om nog een goede video up en downlink te hebben zodat je zoals de PH en de H permanent beeld en controle hebt over de camera. LOS is tot op grote afstand geen probleem omdat we over een duidelijk groot scherm praten. Zakelijk vliegen wel omdat onze "beweegruimte" door de regelgeving te klein is voor mooie vluchten.

Wat we missen is het feit dat de prijs erg hoog is. Ik vlieg rc para waarbij ik gebruik maak van hetzelfde scherm met andersoortige gondel. Totaal voor zo'n eur 500-600 euro. Je moet je wel bedenken dat de para altijd in beweging is, en zoals je al opmerkt wind afhankelijk. Te veel wind is niet kunnen vliegen. Het is wel heel gaaf om te doen en ik zal binnenkort videobeelden plaatsen van een door mij gemaakte vlucht. Ik gebruik geen gimbal en als camera heb ik een isaw edge. In de toekomst zal ik een walkera 2d gimbal plaatsen om in ieder geval de beelden steeds een vaste horizon te geven. Overigens wordt het systeem daardoor wel kwetsbaarder en het landen is vergelijkbaar met ieder vliegtuig, dus niet 100% gecontroleerd. Mooi zou het zijn om nog een goede video up en downlink te hebben zodat je zoals de PH en de H permanent beeld en controle hebt over de camera. LOS is tot op grote afstand geen probleem omdat we over een duidelijk groot scherm praten. Zakelijk vliegen wel omdat onze "beweegruimte" door de regelgeving te klein is voor mooie vluchten.

Met het risico om off-topic te gaan: Mij trekt het steeds meer om zelf ook een keer de lucht in te gaan. Of dit nu met een Luchtballon, Zweefvliegtuig, Cessna of Paraglader wordt, weet ik nog niet. Ik vindt het eigenlijk allemaal erg leuk maar ik heb nog geen idee van kosten en (on)mogelijkheden.

Ik heb de luxe om over een Inspire-1 drone en over een Osmo handheld te beschikken. Als ik niet vlieg, monteer ik de X3 Inspire cameragimbal op de Osmo en bind de OSMO aan van alles en nog wat vast (bijv. aan een carbon-hengel van ong. 8 meter om opnames te maken waar ik niet met een drone mag komen). De osmo-camera is op afstand (via Wifi) te besturen met de Go-app van DJI. Een osmo zou voor jou ook wellicht een goede oplossing zijn.

Ik heb -en ik ben vast niet de enige- heb nog een 600 mW/32Ch Analoge FPV kit liggen die onder mijn eerste phantom hing (is echter verre van HD). Kan wel zo op een para.. Het alternatief: een veel duurdere Lightbridge-1 (720P) of Lightbridge-2 (1080P) zender/ontvanger combinatie. Ander Alternatief: Wifi contact tussen action camera en grond?