Amersfoort Vathorst

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Mooi beelden zo in de avondzon.
 
Ja, ik ken het ... ;)

Je mag het van mij avondzon noemen, maar dit licht heb je ook 's morgens net na zonsopkomst. Ik noem het liever het gouden uur.

Helemaal mooi is het wanneer je nog wat blauw weet je vangen in je opname, naast een door de zon oranje belicht object. Azunaiii is daar (toevallig?) in geslaagd door blauwe lucht te filmen naast het oranje gebouw. Dit heet het 'orange and teal'-effect. Als je er op gaat letten, zie je dat dit in veel speelfilms wordt gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en Azunaiii
De beelden aan t begin is ochtendzon :) Ik had mazzel met de maan ook aanwezig
 
Fraaie beelden hoor! En mooi gemonteerd in combinatie met de muziek.

Ik begreep uit een ander topic dat je DaVinci Resolve gebruikt. Heb je nog tips wat betreft eisen waaraan je pc moet voldoen voor zo'n programma? Ik wil binnenkort ook video's gaan maken, maar dan heb ik eerst een nieuwe pc nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: svlieger
Voor vloeiend bewerken van 4k footage, zeker met color grading en evt andere grafische assets / transities, mag je best een dikke bak specs hebben. CPU, RAM en GPU zijn allemaal belangrijk. Op dit moment kost vooral de GPU je aardig de kop, maar ik moet zeggen dat ik me hier ook nog in aan t verdiepen ben.

Voorlopig trekt mijn bak het net aan door gebruik te maken van Proxy files, kopietjes van je raw footage geoptimaliseerd voor editing in Davinci. Die kun je heel makkelijk maken met Davinci.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aad 2 en svlieger
Als ik zo uw beelden zie zijn deze toch opmerkelijk scherper met de mini3 pro t.o.v. mijn mini2.
Trouwens mooie relaxte montage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Azunaiii