Amerikanen stellen invoering Remote ID met halfjaar uit

Fotografeer Nederland met je drone en maak kans op mooie prijzen!

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Waarderingsscore
2.590
Punten
113
Leeftijd
47
Website
www.dronewatch.nl
Amerikanen stellen invoering Remote ID met halfjaar uit

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA heeft de invoering van Remote ID met een halfjaar uitgesteld. Aanvankelijk moesten dronepiloten vanaf 16 september voldoen aan de wettelijke eis voor identificatie op afstand, maar dat wordt nu 16 maart volgend jaar. Als reden geeft de FAA onvoldoende beschikbaarheid van uitzendmodules voor identificatie op afstand op.

Lees verder

Dat wist ik niet. En mijn Mini 2 zit al in mijn koffer. Vandaag naar hotel op Schiphol, morgen naar Canada, eind volgende week ergens in de VS... Toch fijn om te weten, bedankt.

Ik gebruik mijn drone voornamelijk als vliegende fotocamera. Mijn primaire hobby is radio (PA3DAT), video's bewerken ben ik jaren geleden al mee gestopt. Dat 'vreet' tijd. En nu ben ik wel gepensioneerd, maar mijn tijd is niet onbeperkt.

Oeps, vorig jaar naar de VS is mijn drone niet eens uit de koffer geweest... :rolleyes:
Ik beschik wel over een Amerikaans TRUST-bewijs: https://www.faa.gov/uas/recreational_flyers/knowledge_test_updates

Haha, nou dan ben ik benieuwd naar de foto’s!
Weer eens wat anders “PA3DAT”, moest het even Googlen, dat is je callsign geloof ik? Interessante hobby!