EmpieDrone
Active Member
Is al een eind in de goeie richting.... Maar om hélémaal in orde te zijn ? Naast het 'overgewicht' ? Toch beter een groen kapje over het witte licht plaatsen....Wat ik hier in Belgie enorm fijn vind zijn de avond en nachtvluchten. (Zijn toegestaan). Ik zet onder en boven de mini een extra wit knipperled en de vlos wordt enorm verlengd. Waarschijnlijk zit ik wel iets boven de 250 Gr maar de mini is voor andere piloten goed zichtbaar.
Zijn wel fijne en zeker leuke vluchten.
Met het gewicht ga ik ook in de fout, maar soms gaat veiligheid boven denk ik dan.
Groetjes
In de categorie Open zijn nachtvluchten toegelaten als deze vluchtuitvoeringen aan alle voorwaarden van deze categorie voldoen.
Meer bepaald is het verplicht dat de vluchtuitvoeringen binnen zicht (VLOS) worden verricht:
- u moet uw UAS dus altijd duidelijk kunnen zien, zelfs ‘s nachts;
- het UAS moet ook met een licht worden uitgerust om de zichtbaarheid van het UAS in de lucht te garanderen (vanaf 1 juli 2022 zal een groen knipperlicht verplicht zijn);
- de vliegomgeving moet zodanig zijn dat het zicht tijdens de gehele vluchtuitvoering behouden blijft.