Altijd in zicht?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Wat ik hier in Belgie enorm fijn vind zijn de avond en nachtvluchten. (Zijn toegestaan). Ik zet onder en boven de mini een extra wit knipperled en de vlos wordt enorm verlengd. Waarschijnlijk zit ik wel iets boven de 250 Gr maar de mini is voor andere piloten goed zichtbaar.
Zijn wel fijne en zeker leuke vluchten.

Met het gewicht ga ik ook in de fout, maar soms gaat veiligheid boven denk ik dan.


Groetjes
Is al een eind in de goeie richting.... Maar om hélémaal in orde te zijn ? Naast het 'overgewicht' ? Toch beter een groen kapje over het witte licht plaatsen....

In de categorie Open zijn nachtvluchten toegelaten als deze vluchtuitvoeringen aan alle voorwaarden van deze categorie voldoen.

Meer bepaald is het verplicht dat de vluchtuitvoeringen binnen zicht (VLOS) worden verricht:

  • u moet uw UAS dus altijd duidelijk kunnen zien, zelfs ‘s nachts;
  • het UAS moet ook met een licht worden uitgerust om de zichtbaarheid van het UAS in de lucht te garanderen (vanaf 1 juli 2022 zal een groen knipperlicht verplicht zijn);
  • de vliegomgeving moet zodanig zijn dat het zicht tijdens de gehele vluchtuitvoering behouden blijft.

 
Het is een stip op de horizon……….zo klein, als > 50 mtr van je vandaan is.
En toch ... Er moet toch wel een manier zijn om de zichtbaarheid te vergroten.

Strobelichtjes werken in het donker goed, maar overdag heb je er niet zoveel aan, vrees ik. Een wapperend vaandeltje aan de achterkant zou de zichtbaarheid waarschijnlijk vergroten, maar of de propellers daar heel erg blij van worden ... :rolleyes:o_O

Ook zijn er skins in de handel verkrijgbaar die o.a. de zichtbaarheid zou kunnen vergroten. Zijn er dronebezitters die daarmee ervaringen hebben opgedaan?
1633683231216.png
 
Ik dacht eerder aan een stukje slinger onderaan.
Zoals je aan de speelgoedvliegers ziet aan de kust.
 
Ook zijn er skins in de handel verkrijgbaar die o.a. de zichtbaarheid zou kunnen vergroten. Zijn er dronebezitters die daarmee ervaringen hebben opgedaan?
Op kortere afstand zal dit de zichtbaarheid verhogen. Maar als je van een zwart stipje een oranje stipje maakt, blijft het nog steeds hetzelfde moeilijk te spotten stipje.
 
Hoi Tom,

Welk knipperlicht heb je gemonteerd?

Groeten,
Riho
 
Is al een eind in de goeie richting.... Maar om hélémaal in orde te zijn ? Naast het 'overgewicht' ? Toch beter een groen kapje over het witte licht plaatsen....

In de categorie Open zijn nachtvluchten toegelaten als deze vluchtuitvoeringen aan alle voorwaarden van deze categorie voldoen.

Meer bepaald is het verplicht dat de vluchtuitvoeringen binnen zicht (VLOS) worden verricht:

  • u moet uw UAS dus altijd duidelijk kunnen zien, zelfs ‘s nachts;
  • het UAS moet ook met een licht worden uitgerust om de zichtbaarheid van het UAS in de lucht te garanderen (vanaf 1 juli 2022 zal een groen knipperlicht verplicht zijn);
  • de vliegomgeving moet zodanig zijn dat het zicht tijdens de gehele vluchtuitvoering behouden blijft.


De mavic mini heeft standaard zijn groene knipperlicht aan boord. Maar goed zichtbaar vind ik dit niet vandaar de extras ;)
 

Bijlagen

  • IMG_20211008_174729.jpg
    IMG_20211008_174729.jpg
    975,4 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Ik stond met twee handhavers nabij de aanloophaven aan het Gooimeer in Huizen. Mijn drone ging al lang boven de haven van huizen een kilometer of 2 verderop. "Waar is de drone?" vroeg één van de handhavers. Ik wees naar de overkant richting Flevoland. "Daar, zie je m niet?" zei zijn maatje.
In sportmodus vloog ik als de wiedeweerga over het Gooimeer terug, tot ik op de hoogte van de aanloophaven was, 200m uit.
daar vloog ik langzaam naar de Aanloophaven.

"Verrek ja, nu zie ik 'm ook!"
 
Ik stond met twee handhavers nabij de aanloophaven aan het Gooimeer in Huizen. Mijn drone ging al lang boven de haven van huizen een kilometer of 2 verderop. "Waar is de drone?" vroeg één van de handhavers. Ik wees naar de overkant richting Flevoland. "Daar, zie je m niet?" zei zijn maatje.
In sportmodus vloog ik als de wiedeweerga over het Gooimeer terug, tot ik op de hoogte van de aanloophaven was, 200m uit.
daar vloog ik langzaam naar de Aanloophaven.

"Verrek ja, nu zie ik 'm ook!"
Komen ze je echt checken in NL? Je zou je al beter verstoppen tijdens het vliegen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie