Als de professionals het niet weten.... Video transmissie vanaf 3km hoogte

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ja ik kan lezen, dank.
Of snap je niet dat iemand bedenkt op die hoogte vrijwillig uit een vliegtuig te stappen?
Ik vind persoonlijk ook dat er dan wat draadjes verkeerd verbonden moeten zijn in je hoofd, maar ieder zijn hobby. :D
 
Het is toch cool. Vliegend rond de personen die aan het skydiven zijn. Ik begrijp het wel. Een drone gaat sneller dan een skydiver dus kan je heel gaaf om de personen heen draaien.
Als het lukt, en de drone het aankan.

Ik denk dat het een hoop skills vereist om dit te kunnen doen.
 
Slaan we niet een beetje door? Snap dat er lui zijn die willen skydiven. Een body go pro-tje is toch ook prima. Er komt zo wel veel uit de lucht vallen als het mis gaat.
 
Het is toch cool. Vliegend rond de personen die aan het skydiven zijn. Ik begrijp het wel. Een drone gaat sneller dan een skydiver dus kan je heel gaaf om de personen heen draaien.
De gebruikelijke manier is dat een buddy meespringt met een GoPro op zijn helm inderdaad. Die kan dan niet zo snel als een drone om de skydiver heen draaien, maar een drone kan nooit zo snel en gecontroleerd mee-vallen met de springers.
 
Misschien krijg je toestemming als je alle brevetten gehaald hebt en je certificering in de specific categorie. En daarna via ILT een vergunningsaanvraag doet.

Zoals je in de opening zegt dat je nieuw bent met drone technologie denk ik niet dat je van ILT een vergunning krijgt omdat je de ervaring niet hebt om succesvol met een fpv drone op 3 km hoogte vliegen. in de buurt van mensen die snel naar beneden vallen.

Als het je lukt ben ik wel heel benieuwd naar je resultaat.

Nope. Niet dus. Zelfs piloten die alleen gecertificeerd zijn hebben nog niet het voorrecht. Je moet dan echt wel compleet zijn en een handboek hebben geschreven.
En dan nog duurt het even zo’n aanvraag bij het ILT


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: DDD
Nope. Niet dus. Zelfs piloten die alleen gecertificeerd zijn hebben nog niet het voorrecht. Je moet dan echt wel compleet zijn en een handboek hebben geschreven.
En dan nog duurt het even zo’n aanvraag bij het ILT


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ben ik met je eens. Technisch kan het misschien maar, juridisch is het heel lastig.
Ik weet niet of het een SORA is, en of die al gevlogen mag worden. Daarnaast zijn de kosten ook hoog om überhaupt een project te mogen vliegen met vergunningen die je nodig hebt.
 
Een FPV drone op 3 km hoogte? Vergeet het maar. Dat krijg je echt niet voor elkaar in de SORA. Probeer maar eens aannemelijk te maken dat je de zogenaamde air risk class in de hand kunt houden. Laat staan de ground risk class.

Overigens is het technisch best mogelijk hoor, om zo hoog te vliegen met een FPV drone...